Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 15 oktober 2009

En kylig dag med snö/Sociala medier


Idag har årets första snö kommit till Kolshult. Riktiga Julflingor singlade ned mot marken. Vinden var bitande kall och sände rysningar genom kroppen. Speciellt som pannan är sönder och det är isande kallt även inomhus. Snöflingorna var så vackra och jag blev glad över att se dem. Som tur var lade de sig inte till ro på marken utan försvann direkt de landade. Annars hade vi varit tvungna att skotta snö, och det känns som lite för tidigt. Däremot kändes kylan och snön som förberedelse inför min Islandsresa. Kanske är det en annan kyla där, så att jag slipper frysa så mycket.
Större delen av dagen har gått åt till att gå igenom alla mail som lagrats medan internet har legat nere, vilket det fortfarande gör, vårt ADLS alltså. Nu har vi skaffat mobilt bredband och det fungerar, om än något långsammare än ADLS, men det fungerar!
Visst är det typiskt att när tidningen har en helsidesartikel om mig och sociala medier så försvinner vår internettäckning! Vilket innebär att jag är så långt ifrån sociala medier som det är möjligt. Men nu är jag tillbaka igen.
Nu stänger jag internet för idag och sätter mig och författar.
Vi hörs snart igen!
Kramisar från Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!