Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 7 maj 2011

Fantastiskt! Ny bloggutmärkelse: Powerful Women Writer Award

När det gäller den här utmärkelsen känns det som "två själar, en tanke", eftersom Ebba på Skrivarvisioner sände mig denna utmärkelsen i samma stund som jag sände den till henne... Vilket sammanträffande. Tack Ebba! Är mycket glad för utmärkelsen Powerful Women Writer Award.

När jag nyligen hade startat min blogg och såg sådana där Bloggutmärkelser på andras bloggar, undrade jag hur man fick en sådan. Kände mig som ett litet barn som är tvungen att stå och titta på när alla andra äter glass och jag står tomhänt bredvid... Ja, något så där i alla fall. Nu har jag till min lycka fått mycket "glass"/många bloggutmärkelser. Du hittar dem alla till höger på min Blogg, rätt långt ned. Vill ju inte skryta med dem, trots att jag är otroligt stolt och glad över att ha fått dem.

Det är Maria Engelwinge som stiftat den här utmärkelsen.

Så här skrev Maria:
Under de åtta månader jag har bloggat har jag stött på så många fantastiska kvinnor i bloggvärlden. Starka, kompetenta, intelligenta kvinnor med driv, jävlaranamma, ödmjukhet och talang. Kvinnor som inte gett upp trots att livet tufsat till dem ibland. Kvinnor som jag ser som mina vänner i dag och som alltid finns där för varandra när någon av oss har det jobbigt. Därför vill jag dela ut denna "girl-power award".
Jag skulle helst vilja ge det här priset till er alla, men jag väljer ut några stycken och ber er som får det att sprida detta pris, eller uppmuntran snarare, så att det snart finns över hela bloggvärlden. För jag är övertygad om det kryllar av kvinnor där ute som förtjänar detta.

 
Det känns härligt att få lämna över den här utmärkelsen till några av de bloggar jag följer. Bloggar som inspirerar och får mig att bli glad. De som jag gav bloggutmärkelsen förra gången hittar du här.

De som får Powerful Women Writer Award den här gången är:

Carina på Pocolococreativo för hennes underbara skildringar av ett för mig helt främmande land.

Marianne på Nya Äventyr som tar mig med på resa runt hela världen, även till lilla Älmhult, men också till det storslagna Egypten, Turkiet... Ja, på den bloggen kan jag verkligen drömma mig bort!

Marie Engelwin på En Shot till tack förtjänar utmärkelsen eftersom det var hon som startade den och har skänkt glädje till så många bloggare.

Emma på Livskrafter skriver alltid inspirerande, uppmuntrande ord som lyfter och gör mig glad.

Ja, det var några av de bloggar jag följer, vill du se alla hittar du dem till höger här på min blogg. Där hittar du även skrivarlänkar, bokbloggare och mycket annat.

Nu ska jag sprida lite glädje genom att tala om för de här bloggarna att jag har skänkt dem bloggutmärkelsen Powerful Women Writer Award!

Men innan jag slutar vill jag berätta att det i morse luktade SOMMAR här i Blekinge. Det var bara +7 grader, men inga ishavsvindar och en stor värmande sol som fick det att kännas som +18. Nu är sommaren här, eller...

Ha en skön helg!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst.

8 kommentarer:

  1. Grattis ännu än gång :) !!!

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid
    Tack så mycket! Kul att du hinner kika in, trots att du har mycket på gång!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Visst blir man barnsligt GLAD av att få en liten utmärkelse! all uppmuntran är verkligen av godo!

    SvaraRadera
  4. TACK söta Kim! Fast Tunisien får du nog stryka, tror du menar Turkiet : )

    Ja visst är det skönt att det äntligen är sommar! Vi har varit ute i trädgården hela dagen, tillsammans med katterna. Nu sover hela familjen utspridd lite här och var, bara tomten är vaken.

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Men tack finaste goaste du. Kram och kärlek

    SvaraRadera
  6. Hej Eva-Marie
    Ja, absolut! Blir jätteglad varje gång jag får en bloggutmärkelse, precis så där barnsligt glad som om jag fick en glass när jag var barn!
    Kram Kim

    Hej Marianne
    Tunisien struket och Turkiet inlagt. Kanske du kommer att bo i Tunisien i framtiden, vem vet!?
    Måste vara underbart med en ny trädgård att utforska!
    Kram Kim

    Hej Emma
    Varsågod. Den förtjänar du!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  7. Grattishälsningar från Kreta. :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!