Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 16 december 2010

Jättefina ord om min blogg som har gett mig en ny bloggutmärkelse!

Tack Monika Hägg för den fina utmärkelsen och dina fina ord om min blogg! Blev jätteglad. Så här skrev Monika om min blogg:

"Kim är en fantastisk kämpe som alltid lika sprudlande glad och entusiastisk förmedlar berättelser om sitt liv och sitt skrivande."


Fina ord som värmer gott i snöstormen som blåser runt stugan. Tycker mycket om att läsa Monikas blogg som har många fina bokrecensioner, men även berättelser om Monikas egna spännande böcker.

Den här gången behöver jag bara skicka utmärkelsen vidare till tre personer och berätta tre saker om mig själv. Lite lättare än de sju personer och sju saker som varit vid tidigare bloggutmärkelser...

1. Mitt hjärta bultar alltid lite extra när jag ser mina böcker i en butik eller ett skyltfönster.

2. Tycker inte om helger, semestrar och högtider. De förstör rutinerna och ställer allt på ände. Dessutom arbetar jag för det mesta under dessa tider...

3. Älskar havet. Det bästa jag vet är att sitta på en klippa och låta vågarnas skum yra omkring mig.

Den här utmärkelsen vill jag skicka vidare till:

1. Livskrafter, som alltid har upplyftande, inspirerande inlägg. Älskar orden som står på bloggen: Du behöver inte vara kreativ eller ha fantasi för att skapa. Däremot kan du behöva skapa för att upptäcka din kreativitet och fantasi.

Det är ju just det skrivandet handlar om, ifall du inte sätter dig ned för att skriva boken du bär inom dig, då blir det aldrig någon bok!

2. Historiebloggen, som ser till att vi inte glömmer vårt förflutna och alltid lyfter upp viktiga händelser.

3. Nya äventyr, som har tagit mig med runt hela världen och nu får mig att se Sverige med nya ögon.

Ja, det var bara tre, och plötsligt känns tre väldigt futtigt, för jag har så många bloggvänner som alla är värda denna utmärkelse.

Therese som berättar om livet i London.
Utlandsmamman som bloggar från Italien.
Victor Estebys skriverier som skänker mig glädje med sina fina dikter.
Monika Hägg som jag fått denna utmärkelse från
Brombergs Blogg som berättar vad som händer på ett förlag
Författarcoachens blogg som ger skrivtips, berättar om skrivtävlingar och mycket mer
Trying to follow my dream som berättar om sin vardag i väntan på svar från förlaget angående bokmanuset...
Livet på Citronodlingen som berättar om ett helt annat liv på Sicilien
My own little corner of the world som berättar enastående saker om arkeologi och historia
Aktuellt i Grekland som berättar om vardagen i Grekland och har lärt mig att de får snö även där.
Eva Swedenmarks värld som alltid har roliga, personliga inlägg
Life is like a box of chocolates som berättar om vardagen i Sverige och USA
Paris ligger inte i Hanoi, som tar mig med till en helt okänd värld
A home far away som alltid har sådana fantastiska foton i sin blogg
Emmama goes Skottland, som tar mig med tillbaka till mitt älskade Scotland
Kära Blogg som har tänkvärda inlägg
Jane Morén vars blogginlägg chockar, får mig att tänka efter och reagera
PocoLocoCreativo vars blogginlägg får mig att vara tacksam för det jag har, och njuta av både texter och foton i bloggen
Eva Linder i Malaysia, som har visat mig en helt annan kultur, både i Malaysia, och sett genom en hemvändares ögon, här i mitt eget hemland
Jennys blaj-blaj på största allvar, som får mig att skratta och bli glad
Hela Livet ett lärande, som visar mig nya saker
Aino Trosell, visar mig författarskapet hur en kollegas ögon
Sociala förlag som ger tips som jag har användning för vid utgivning av mina böcker
A blog about Iceland som jag följer efter att jag har förälskat mig i det landet
Sofie Bager-Charleson, en författarkollega som bloggar från Österlen och London
Kattas Fikarum i vars blogginlägg jag kan fly från vinterns kyla
Jonna Berggrens Fantasy, en författarkollegas blogg om skrivandet
Resan mot en bok på eget förlag, som är spännande att följa
Anna-Klara Mehlich som debuterade i höstas och nu blivit en uppskattad författarkollega
Borneo Bloggen som verkligen tar mig med till helt andra världar

Jag tycker att ni alla förtjänar en bloggutmärkelse för att ni delar med er av er vardag, livserfarenhet och alla era kunskaper och berikar mitt liv!

Tidigare bloggutmärkelse.
Ännu en bloggutmärkelse

Kramisar Kim

10 kommentarer:

  1. Men Kim..jag blir både tacksam, glad och känner en stor ära att jag fått en utmärkelse med DEN bedömningen. TACK fina kloka och inspirerande du
    kram'
    Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma. Hoppas du får många fler besökare på din blogg nu, för det du skriver borde alla läsa. Du förtjänar bloggutmärkelsen! Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Tack Kim! Nu gjorde du MIG glad! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Tack! Vad glad jag blir. Det är verkligen en ära att få en utmärkelse av dig som inspirerar mig så mycket.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Du är värd varenda utmärkelse! Och tack för hedersomnämnandet!! Det värmer alltid i vinterkylan :)

    SvaraRadera
  6. Hej Jenny. Härligt att jag kan återgälda den glädje din blogg skänker mig. Kram Kim

    Hej Anneli: Åh, vad roligt att du blir inspirerad av mig. Tack. Tycker mycket om att följa din vardag och ditt manusarbete. Lycka till! Kram Kim

    Hej Trillingnöten: TACK! Du är värd hederomnämnandet, för jag läser din blogg med stort nöje. Kram Kim

    SvaraRadera
  7. Tack för fina ord, Kim! Du är rar!

    SvaraRadera
  8. Hej Viktor. Men så är det ju, klart jag skriver så då! Fortsätt skriv fina dikter! Kram Kim

    SvaraRadera
  9. Kul Kim, nu först såg jag du tagit med min blogg och gett den fint omdöme! Tack!

    SvaraRadera
  10. Hej Jane
    Såklart! Jag tycker om din blogg. Din bok har kommit. Har lagt den till min "att läsa hög" på nattduksbordet. Just nu är det bara fakta om andra världskriget som gäller. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!