Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 22 maj 2010

Har fått en bloggutmärkelse!

Jag har fått en bloggutmärkelse. Jättekul! Har aldrig fått någon förut och jag blev mycket glad. Det är in-knit som gett mig utmärkelsen! Tack Ingrid för utmärkelsen.

Förutom att ta emot utmärkelsen ska jag berätta 7 saker om mig själv som inte alla känner till och därefter skicka den vidare till 7 andra bloggare som jag tror inte har fått utmärkelsen tidigare.




Först sju saker om mig:

  1. Jag tog mitt körkort på en månad och höll det i min hand på min 18-årsdag.
  2. Har varit med i scouterna.
  3. Jag har varit sjukvårdsgruppchef i Hemvärnet.
  4. Jag har alltid drömt om att kunna spela piano (förutom att bli författare)
  5. Jag har tränat karate...
  6. ...och tävlat i bordtennis.
  7. Jag har ridit Voltige och varit instruktör i det.

Tror inte att många av mina vänner kände till allt detta, framför allt inte mina läsare.

Nu är det min tur att dela ut Bloggutmärkelsen. Jag har valt att ge utmärkelsen till dessa sju bloggar:

1. Livet på Citronodlingen som får mig att längta till Italien, Sorrento och hotell Minerva. Men också att njuta av Helenas blogginlägg.

2. Kimseliusbooks som startats av ett av mina fans. Roxana skriver fascinerande fakta runt mina böcker och andra kul saker som ni inte skulle ha en aning om annars.

3. Kimseliusfan som även den har startats av ett av mina fans, Linda. Bloggen har många jätteintressanta inlägg med anknytning till mig och mina böcker.

4. Kimselius Idolblogg, som startats av ett tredje fans, Jenny. Här hittar ni också kul inlägg om mig och mina böcker.

5. Kimselius Fan-Fic! förtjänar en bloggutmärkelse, eftersom jag tycker det är fascinerande att det överhuvudtaget finns en Fanfiction sida om mina böcker!

6. Eva Linders blogg från Malaysia innehåller alltid fascinerande bilder och text.

7. Svensk tjej på Sicilien är en annan jätteintressant blogg som jag följer.

Jag har många, många fler jag skulle vilja ge utmärkelsen, men många av dem tror jag redan har fått utmärkelser och tanken var att de som nu får den inte skulle ha fått den tidigare.

Det ska bli spännande att se om de som får utmärkelserna tar emot den och berättar lite mer om sig själv och i sin tur skickar utmärkelsen vidare.

Hoppas att du som har läst det här inlägget har tyckt om att få veta några annorlunda saker om mig.

Kramisar Kim

3 kommentarer:

  1. Tack så för utmärkelsen. Nu ska jag föra den vidare på min blogg :)

    Körkort på 1 månad är inte illa... ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Monika! Kram Kim

    Hej Helly, kul att du blev glad. Ja, jag blev jätteglad över att ha tagit körkortet så fort, och stolt över mig själv. Men det är många, många, många år sedan nu... Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!