Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 13 januari 2012

Liebster Blog Award, tredje gången

Jag har fått en tredje Liebster blog award. Denna gång av Författardrömmar. Tackar och bockar. Blir alltid så glad för Bloggutmärkelser, för de är ett bevis på att min blogg uppskattas.
 

Liebster är tyska och betyder”käresta”. Med awarden följer vissa regler, nämligen:

1. Klistra in awarden på din blogg.
2. Tacka personen som gav dig awarden och länka till bloggen.
3. Skriva ner de fem bloggare som man vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.
5. Det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra!

Jag vill ge den här kärleksfulla bloggutmärkelsen Liebster Blog till några bloggar jag följer. Bloggar som jag uppskattar att läsa, vars inlägg gör mig glad och ibland rörd till tårar. Jag tycker att denna bloggaward passar mycket bra just för:

Kattas Fikarum. Som tar mig med till andra sidan jorden.

Jonna Berggrens Fantasy, eftersom jag älskar hennes böcker.

Liam Benne, för att det är en blogg skriven till ett älskat barn i barnets namn.

I see dead people, för hennes fina faktainlägg.

Livet på Citronodlingen, Helena är värd en kärleksfull award eftersom hon skildrar sina ljuvliga små tvillingar så kärleksfullt!

Till höger, rätt långt ned här på min blogg ser du alla de tidigare bloggutmärkelser som min blogg har fått. Om du klickar på bilderna kan du läsa motivering och vem jag har skickat dem vidare till!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

10 kommentarer:

  1. Tack Kim! Det är så roligt med uppmärksamhet. Fick själv just två utmärkelser, men man får nog aldrig tillräckligt med uppmuntran. Snart ska jag resa hem till Svedala och ska läsa någon av dina böcker. Vilken av dem tror du jag skulle fastna i mest? Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Grattis till Liebsterawarden! Det är alltid roligt med uppskattning. Ska bli spännande att gå in på de bloggar du givit den vidare till, känner bara igen en sedan tidigare.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Katarina
    Ja, jag såg att du just hade fått den här bloggutmärkelsen. Det visste jag inte när jag lade in det här blogginlägget i söndags.
    Min favoritbok just nu är På flykt från andra världskrigets skugga. Den rekommenderar jag varmt. Men det beror på vilket historiskt ämne du är intresserad av. Jag har nu skrivit 19 böcker, så det finns mycket att välja på. En annan av mina favoriter är Giljotinen, Kinesiska Draken, Theos Pompeji... Ja, jag tycker faktiskt om alla mina böcker. Kika in på www.kimselius.se och läs lite om böckerna. Du har möjlighet att läsa 2-3 kapitel ur varje bok för att bilda dig en egen uppfattning om böckerna. Ska bli spännande att få höra vilken bok du valt!
    Kram Kim

    Hej Helena
    Tack. Ja, det är jättekul att få nya bloggutmärkelser.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Tusen tack! Jag ska vårda den ömt och det ska bli så spännande att föra den vidare, vet redan två bloggare men inte alla ...

    SvaraRadera
  5. Hej Jonna
    Härligt att du blev glad för awarden!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Grattis Kim! Välförtjänt som alltid! Som du vet förundras jag över att du klarar att följa så många bloggar (jag hinner ju knapp följa din, än mindre uppdatera min egen :) ).
    När du ger dig in i din skrivarperiod har du då laddat på i förväg med blogginlägg som du bara kan lass ut efterhand?
    Ha det fint! KRAM.

    SvaraRadera
  7. Hej Ingrid
    Tycker om bredden på de bloggare jag följer. Alla har olika saker att berätta, saker som inspirerar mig i mitt skrivande.
    Ja, jag kan ladda upp många blogginlägg och planera in vilka datum som blogginläggen ska visas. Det är en jättebra funktion. Så kan du göra också! Bra att veta, eller hur?
    Detsamma
    Kram Kim

    SvaraRadera
  8. Ja, det är verkligen bra att man kan förbereda inlägg! Jag har bara gjort det några få gånger. Oftast är jag glad så fort jag skrivit något och kastar mig över "publicera" knappen :) .
    Nu får jag dåligt samvete över alla mina kommentarer, för det innebär att du inte hinner skriva det du ska idag!

    SvaraRadera
  9. Du behöver inte ha dåligt samvete Ingrid. Om jag absolut inte har tid att besvara kommentarerna så gör jag inte det. Men det är skönt att gå emellan och kika in för att se vad ni tycker om mina blogginlägg. Fortsätt kommentera, jag uppskattar det jättemycket!
    Jag hinner skriva ändå!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!