Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 28 januari 2011

En ny Beautiful Blogger Award

Ännu en härlig bloggutmärkelse. Denna gång från Ebba på Skrivarvisioner. Tack så mycket Ebba!

Denna gång krävs det motprestation, bland annat:

Ta upp närmsta bok, slå upp sidan 18 och läs rad 4, vad står det där?
Nazisterna delade in världen i bra människor och dåliga människor.

(Givetvis en rad om andra världskriget eftersom det är det enda jag läser just nu.)

Vad var det senaste du såg på TV?
CSI Miami

Bortsett från datorn, vad hör du på just nu?
En samlingsskiva med 90-talsmusik

När var du senast ute och vad gjorde du då?
För tio minuter sedan och plockade hundbajs på tomten, efter att först ha tagit en promenad med alla hundarna.

Vad har du på dig?
Svarta byxor, Lilarandig tröja, grå fleeceväst och träskor.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Antar att det är på bio som menas och det är evigheter sedan, tror det var 3:e Harry Potterfilmen.

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Inga problem. Skulle inte ha något emot att bo i Italien eller Frankrike.

Nu är det dags för mig att föra vidare den här bloggutmärkelsen till fyra andra bloggare och då väljer jag att ge utmärkelsen till:

Matildas Läshörna, eftersom jag tycker väldigt mycket om denna bokblogg och har följt den alltsedan den startade för många år sedan. Matilda gör ett mycket bra jobb med sina recensioner.

Boktokig förtjänar också en utmärkelse, jag tycker om denna bokblogg eftersom den är mycket informativ och vacker, och för att bloggaren har ett bra och vårdat språk.

Flaskposten är också en kul bokblogg som jag stötte på för många år sedan och har följt med stort intresse. Här hittar man det mesta. En mycket bra bokblogg!

Kristina Simars Bokblogg förtjänar också en bloggutmärkelse, för att hon så aktivt recenserar böcker och har en snygg och lättläst blogg.

Ja det var fyra bloggare och jag inser att det denna gång bara blev bokbloggare som fick utmärkelsen... Det beror på att de förtjänar den!

Nu ska jag skriva vidare på min bok om andra världskriget. Full fart idag också!

Här kan du läsa om de tidigare bloggutmärkelser min blogg har fått.

Kramisar Kim

11 kommentarer:

  1. Grattis! Bra vad av bokbloggar! Speciellt imponerad är jag av Matildas blogg! Vilket språk och vilka bokval (förklarar såklart en del om hur hon fått så fint språk :) !), för att vara SÅ ung!

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid
    Kul att du tyckte om mitt val av bokbloggar. Matilda var med och tävlade i "Sveriges Smartaste Barn" för något år sedan. I tävlingen var Kim M. Kimselius ett av specialämnena. Kul! Matilda är jätteduktig och förtjänar verkligen bloggutmärkelsen! Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Tack snälla! Det var precis den uppmuntran som jag behövde idag!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Boktokig: Varsågod! Det är du och din blogg värd!
    Hej Matilda: Det är det arbete du lägger ned på din blogg värd. Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Jag förstod direkt att Matilda inte var vem som helst :) . Vad roligt att du var hennes specialämne! Vi har vänner vars dotter var med i Sveriges smartaste barn. Tänk om tjejerna träffats... Kul!

    SvaraRadera
  6. Hej Ingrid.
    Ja, Matilda är väldigt mysig. Kul med vännernas dotter, då har hon min bok Giljotinen signerad, för samtliga tävlande fick nämligen ett signerat ex av den boken av mig. Hälsa! Kram Kim

    SvaraRadera
  7. Matilda hade väl medeltidsdrottningen Margareta som specialämne? Hennes blogg är kanon!

    Det var väl en kille som hade dina böcker som specialämne? Minns inte vad han hette, men duktig var han!

    Christina

    SvaraRadera
  8. Hej Christina
    Det stämmer. Vilket minne du har! Ja, jag tycker också mycket om hennes blogg, och även henne som person, hon är jättemysig.
    Minns inte heller hans namn nu, men han var otroligt duktig, precis som Matilda i tävlingen.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!