Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 2 juni 2011

"För din värme, generositet och fantastiska blogg"

Idag har jag fått en ny bloggutmärkelse som gjorde mig mycket glad, eftersom Maria Engelwinge gav mig utmärkelsen med motiveringen: "För din värme, generositet och fantastiska blogg". Tack Maria för de fina orden!

Dessutom skickar Maria mig två utmaningar:

1. Krama den första person du träffar efter att du har läst det här. (Vet inte om hundar gills, men den första som fick en kram var min hund Tola. Därefter stötte jag på min man och han fick givetvis också en varm kram.)

2. Skriv en lista på tio bra saker om dig själv och sätt ut på bloggen. (Det är nog den läskigaste uppmaning jag har fått...)

Listan:
Jag bär mycket medmänsklighet inom mig.
Jag tar vara på naturen.
Jag skriver bra böcker som lyckas fängsla många läsare i olika åldrar.
Jag älskar att hjälpa andra.
Jag tvekar inte att stanna och hjälpa till när någon skadat sig.
Jag är bra på att klara av "lite skit i hörnen istället för ett rent helvete" (annars skulle jag aldrig hinna med att skriva så mycket som jag gör...).
Jag brinner för att inspirera andra att älska orden lika mycket som jag gör.
Jag är bra på att läsa av sinnesstämningar.
Jag tar vara på de äldres kunskap och sprider det till nästa generation.
Jag är inte långsint, livet är alldeles för kort för sådant, därför har jag lätt att förlåta.

Vill sända kram-utmärkelsen vidare till:

Ingrid på bloggen Franz i England, för dina fantastiska blogginlägg som skildras med värme och glöd.

Eva Linder på bloggen Sweden to Malaysia KL, för dina blogginlägg som alltid berör och skrivs med hjärtat.

Annelie på bloggen Trying to follow my dreams, för att du förtjänar en kram just nu, för att du ska må bättre och inte ge upp hoppet!

Tack ännu en gång Maria för utmärkelsen. Den kramen kändes bra!

Kramisar Kim


Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst.

5 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket! Jag blev jätteglad. Jag återkommer med min lista.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tycker sådana här listor är peppande :)

    SvaraRadera
  3. Hej Anneli
    Varsågod! Ser fram emot din lista!
    Kram Kim

    Hej Eldtunga
    Visst var det du som satte igång den här utmärkelsen? Ja, det är jättekul med bloggutmärkelsen, uppmuntrande och inspirerande!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Tack Kim! Jag har redan kramat Johan och ska klura lite på listan :) .
    Vilken fin lista du fick ihop! Den visar väl många av de fina egenskaper jag är säker på att du har, varav en del synts tidigare på bloggen medan andra är nya för mig. Kul!

    SvaraRadera
  5. Hej Ingrid
    Tack för att du tycker om min lista, det är svårt att skriva positivt om sig själv, något vi svenskar kanske borde träna mer på. Lycka till med din lista. Ser fram emot att läsa den!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!