Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 1 maj 2011

Powerful Women Writer Award

Jag fick en bloggutmärkelse av Anitha på Novellbloggen. Tackar och bugar och känner mig jätteglad för utmärkelsen!

Om jag förstod det rätt så är det Maria Engelwinge som stiftat den här utmärkelsen.

Så här skrev Maria:
Under de åtta månader jag har bloggat har jag stött på så många fantastiska kvinnor i bloggvärlden. Starka, kompetenta, intelligenta kvinnor med driv, jävlaranamma, ödmjukhet och talang. Kvinnor som inte gett upp trots att livet tufsat till dem ibland. Kvinnor som jag ser som mina vänner i dag och som alltid finns där för varandra när någon av oss har det jobbigt. Därför vill jag dela ut denna "girl-power award".
Jag skulle helst vilja ge det här priset till er alla, men jag väljer ut några stycken och ber er som får det att sprida detta pris, eller uppmuntran snarare, så att det snart finns över hela bloggvärlden. För jag är övertygad om det kryllar av kvinnor där ute som förtjänar detta.


Efter dem orden känns det som en stor ära att få ta emot en sådan här bloggutmärkelse, eller vad säger du?

Precis som Maria och Anitha har jag många bloggvänner som jag tycker förtjänar den här utmärkelsen, men jag kan tyvärr inte ge den till alla. Här har jag valt ut några, som jag hoppas skickar utmärkelsen vidare till andra bloggare som förtjänar den:

Amanda på bloggen More dirt means more fun.

Annelie på bloggen Trying to follow my dreams.

Ingrid på bloggen Franz i England.

Eva Linder på bloggen Eva Linder i Malaysia.

Trillingnöten på bloggen Life is lika a box of chocolates.

Vill även ge awarden till Ebba på Skrivarvisioner, såg att hon just hade fått den här utmärkelsen direkt ifrån Maria och jag hoppas att Ebba inte tycker det är alltför jobbigt att hitta nya vänner att skicka utmärkelsen till. Vet att det finns många starka kvinnor där ute som behöver lite uppmärksamhet och beröm för det de gör!

Skicka vidare och gör någon glad!

Kramisar från Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst.

11 kommentarer:

  1. Ja, det var jag som startade det hela:). Jättekul att se att priset sprider sig! Tack för länken. Wow så många böcker du skrivit! Är mycket imponerad. Den här bloggen måste jag följa. Länkar till dig på min sida.
    Ha det fint i vårsolen!
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria
    Jättefin award du har startat, med väldigt fin motivering.
    Tack! Kul att du vill följa min blogg. Har du lagt till dig som bloggföljare också? Då har du chans att vinna bok varje gång jag släpper en ny.
    Detsamma!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för utmärkelsen! Är mycket hedrad.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Amanda
    Den är du verkligen värd!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Tack, snälla du! Jag blev verkligen glad för den här fina awarden.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej! Satt och gogglade på skrivarkurser och kom till denna blogg. Vilken bra lista Du lagt upp. Några hade jag igår innan jag läste detta redan hittat och tillskrivit. Skall försöka komma iväg i sommar.

    SvaraRadera
  7. Vad spännande! Tack!! Den ska jag skicka vidare under veckan :) Sånt här behövs! Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Anneli
    Den är du värd!
    Kram Kim

    Hej Herta
    Kul att du hittade hit. Skriv gärna tillbaka och berätta om du hittat någon bra skrivarkurs och vad du tyckte om den. Lycka till med ditt skrivande!
    Kram Kim

    Hej Trillingnöten
    Varsågod! Ja, uppmuntran behövs alltid.
    Kram Kim

    Hej Barbamamma
    Tack!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  9. Tack för utmärkelsen Kim!! Vilken rolig överraskning och vilken ära! Nu har jag skickat den vidare...

    SvaraRadera
  10. Hej Ingrid
    Kul att du blev glad!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!