Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 23 januari 2011

Kimselius Skrivarlya

Av författaren Monika Hägg fick jag en utmaning: Att visa var jag sitter och skriver mina böcker.

På första bilden ser du min riktiga arbetsplats. Här jobbar jag de flesta av dygnets timmar när jag skriver. Här finns allt researchmaterial, alla mina böcker som har kommit ut, i alla upplagor och på alla språk. Här finns även alla maskotar och presenter som jag har fått av mina fans, allt för att få så mycket inspiration som möjligt i min vardag. Givetvis dricker jag ur en Theo/Pompeji-mugg (till vänster i bilden).

Dessutom har jag, som de flesta andra av mina författarkollegor, ännu en skrivarhörna. Denna gång i vardagsrummet. Här har jag min bärbara dator med internet. Här skriver jag till dig just nu, med utsikt över altanen. Vid denna dator sitter jag och skriver när inspirationen kommer på natten, tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Ett USB-minne fraktar omkring mina böcker för att de alltid ska vara lätt åtkomliga för mig.

Här kan du följa med på en tur genom hela mitt hus och min trädgård tillsammans med Roxana och mina hundar.

Du kan även se en video från min skrivarlya: "Kika in hemma hos mig och möt mitt fans Roxana Kaboli"

Jag skickar vidare uppmaning till några andra av mina bloggvänner/författarkollegor och hoppas att de är villiga att visa sina skrivarlyor för mig/dig: Peter Fowelin, Anna-Klara Mehlich, Jonna Berggren, Författarvisionären Ebba och Ingrid Franz.

Vad tyckte du? Kände du hur inspirationen flödar i min skrivarlya?

Kramisar Kim

15 kommentarer:

  1. Jag ska anta utmaningen - måste bara "fixa till" skrivarlyan ...
    Tack och kram jonna

    SvaraRadera
  2. Hej Jonna. Jättekul. Ser fram emot att se hur du har det. Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Det var kul att se Kim. Jag har nog sett någon liten glimt tidigare men det här blev väldigt informativt. Det är bra att ha flera platser. Speciellt bra att ha en plats att gå till på natten.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj - vilket privilegium:-)
    Jag får avvakta utmaningen för ögonblicket, men återkommer när jag fått hjälp med att överföra bilder:-)
    //Kram Ebba

    SvaraRadera
  5. Ok, jag antar också utmaningen. Går det att lägga bilder i kommentarerna, förresten?

    SvaraRadera
  6. Hej Kim! Kul att titta in hos dig. Jag behöver också olika skrivplatser för olika humör och behov.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin hörna :) Och tack vare laptop kan man numera sitta var man vill när man har lust! Inspirationen blir oändlig :)

    SvaraRadera
  8. Hej Monika.
    Ja, det är alltid kul att se hur kollegorna har det. Nattplatsen är mycket bra att ha! Kram Kim

    Hej Ebba
    Hör av dig när du lagt in bilderna på din skrivarlya! Kram Kim

    Hej Peter
    Nej, det går inte att lägga in bilder här i kommentarerna. Jag hoppas du vill skriva ett blogginlägg och berätta om din skrivarlya. Kram Kim

    Hej Eva
    Tack. Jag har ju fått kika in en hel del hemma hos dig, därför var det kul att kunna dela med mig lite av min skrivarmiljö. Kram Kim

    Hej Trillingnöten
    Tack! Ja den bärbara datorn är guld! Den följer med på alla resor, är med ute i trädgården... Tycker så mycket om den för att den är så liten. Bara 8''. Kram Kim

    SvaraRadera
  9. Underbara Kim, tack för dina ord. Jag kände att jag måste ta tag i alla känslor, både positiva och negativa nu eller aldrig. Tror att det annars bara rinner ut i sanden och dyker upp senare i olika skepnader. ad vackert du har runt omkring dig när du skriver. Hoppas att vi ses snart! Kramar!

    SvaraRadera
  10. och jag håller på att inreda min"skrivhörna"!

    SvaraRadera
  11. Tack för uppmaningen! Nu har jag skrivit ett inlägg med bilder på hur det ser ut där jag sitter och skriver. Inte särskilt spännande, men det fungerar fint.
    Du har det SÅ fint hos dig! Det ser så ombonat och rofyllt ut.

    SvaraRadera
  12. Ok Kim, jag förstår. Bild kommer framöver på min blogg. :)

    SvaraRadera
  13. Hej Eva
    Det är bra att få ur sig allting! Du gör det på ett bra sätt, hoppas att det händer något också! Tack, älskar min skrivarlya och blir verkligen inspirerad här! Kram Kim

    Hej Anki
    Spännande! Lägg en länk så vi alla får se när du är klar! Kram Kim

    Hej Ingrid
    Jag var in och tittade på din skrivarlya och lämnade kommentar hos dig. Tack! Det är viktigt att ha det ombonat eftersom jag tillbringar större delen av dygnets timmar vid den här platsen! Kram Kim

    Hej Peter
    Ser fram emot att få se hur du har det i din skrivarlya. Kram Kim

    SvaraRadera
  14. Vad roligt att få se din skrivarlya. Den såg både funktionell och mysig ut på samma gång, vilket ju annars kan vara en lite svår kombination. Tavlan var väldigt fin. Vad roligt med sådan uppskattning!! :-)

    SvaraRadera
  15. Hej Helena
    Kul att du tyckte om min älskade skrivarlya. Ja, tavlan var oerhört vacker och jag är mycket glad över att ha fått den.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!