Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 18 december 2010

Rekordsignering trots snökaos, Bokia Burlöv Center

Dagen började med att trafikinformationen meddelade att det var "väldigt, väldigt, väldigt halt", just dit jag skulle. Därefter berättade de om olyckorna. Jaha, tänkte jag och började fundera på om jag inte skulle ge mig iväg. Men jag tog på mig, gick ut med hunden, och bestämde mig för att jag skulle åka, om det var för hemskt väglag kunde jag ju vända.

Det var inte så farligt första biten, sedan började vägen yra igen, trafikolyckorna dök upp, på andra sidan vägräcket som tur var, och därefter kom snön. Då var jag glad att det inte var så långt kvar till Burlöv Center där jag skulle signera hos Bokia/Killbergs, för det blev riktigt jobbigt att köra.

Kom några minuter för sent, jag som brukar vara där nästan en timma innan när jag ska signera, mest för att jag ska hinna gå och äta, fixa dricka osv. Men nu slängdes jag bara in i signeringen, för så fort böckerna började plockas upp på bordet strömmade folk till.


Här ser ni familjen Krätzer, stora fan till mina böcker.























Fick även besök av Lady och Lufsen med medspelare. Idag fick jag verkligen känning av julstämning för det var julmusik på radion när jag körde ned och på Burlöv Center gick pepparkaksgubbar omkring och bjöd på pepparkakor, där fanns prinsessor, jultomten, renar, tomtar... Ja, det var full fart. Och det trots att parkeringen utanför inte varit lika full som den brukade vara vid den här tiden på året. Det var inte heller lika mycket folk inne på själva köpcentret.


















Ett tag var det nästan hysteriskt bland böckerna. Folk drar folk... Alltså, om det står någon vid bokbordet så kommer det fram någon till och kommer det då fram ytterligare folk, ja då blir det jättemycket folk till slut. Då blir det riktigt kaotiskt och det känns som om jag inte riktigt hinner med. Men tack och lov var det bara så vid några tillfällen, annars var det en jämn ström av besökare så att jag fick tid att prata med dem. Tyvärr blev det ingen tid för de där längre pratstunderna då jag får ta del av andra människors livserfarenhet. Idag hann jag bara prata om mina böcker.

Systrarna Andersdotter kom på besök, som de gör varje år. Ett lika kärt återseende varje gång. De känns igen på sina fina leenden. För varje år blir de större och vackrare.

På första bilden ser du bokbordet som det såg ut när de flesta böcker var uppe. Dessutom hade jag en stor kartong bakom mig som jag kunde packa upp böcker ifrån. När jag lämnade butiken var det nästan tomt på bordet och det var alldeles tomt i lådan.

Jag slog mitt signeringsrekord
i butik på 97 böcker. Mitt nya rekord för idag är 121 sålda/signerade böcker. Det är mäktigt och stort att ha sålt så många böcker på bara några timmar, men det känns, för jag måste erkänna att jag är rätt trött nu.

Dessutom är siffran lite skrämmande... Hur ska jag någonsin kunna slå den siffran?

Okej, jag vet, det finns säkert många av mina författarkollegor som har slagit det rekordet med råge, men för mig är det här jättestort!

Hemresan blev ännu jobbigare än ditresan, för nu var det mörkt, halkigt och mycket trafik. Men hem till stugan kom jag, har varit ute på promenad, ätit god mat och nu ska jag lägga mig i soffan och ha en lång pratstund med min 87-åriga pappa som väntar på mitt dagliga telefonsamtal. Ska bli roligt att berätta för honom att jag slagit mitt gamla signeringsrekord. Tänk 121 böcker! Det är helt otroligt!!! WOW!


Kramisar Kim

7 kommentarer:

  1. Mega-stort grattis! Och jag som tyckte att 25 böcker var bra! (Och det tycker jag fortfarande), men 121 wow! Undrar om det kommer att hända mig någon gång ... om det sker ska jag fira med att bjuda dig på champagne eller något annat gott - du gillar ju choklad! Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Stort grattis -vilka rekordsiffror!

    SvaraRadera
  3. Och jag var inställd på att komma dit idag, men efter lite förseningar här och där så kom jag inte till Burlöv förrän ca 15.20 och då hade du precis kört! Så typiskt!
    Hör av dig innan du lämnar stugan så kanske jag kan få fixat julklapparna ändå!
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. ....och naturligtvis ett stort grattis till ditt nya rekord!

    SvaraRadera
  5. Hej Jonna. 25 böcker ÄR JÄTTEBRA! Jag tycker 121 böcker är helt overkligt. Om det kunde hända mig, kan det hända dig också! Vänta du bara när du har varit ute i 13 år... Oj, det låter champagne och choklad. Hmmm. Kanske ska jag fira när jag kommer hem. Tror inte vi har champagne hemma... Tycker du ska fira din stora signering med champagne, för du har gjort ett fantastiskt jobb! Grattis!!! Kram Kim

    Hej Sofie. Javisst är det helt otroligt! Knappt jag tror på det själv nu. Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Hej Ingrid. Vad synd att vi missade varandra, men det är svårt att hålla tider i det här vädret. Tack för grattisarna. Imorgon är jag på Center Syd, om du vill komma dig? Kramisar från Kim

    SvaraRadera
  7. Det är ju fantastiskt! Grattis! Och sen att få träffa samma människor som kommer år efter år och få se dem förändras :) Underbart!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!