Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 17 december 2010

Snökaos och signering hos Bokia Killbergs Jägersro Malmö

Gårdagens signerings hos Bokia / Killbergs i Landskrona blev inställd på grund av snöstorm. På ett dygn har det skett 94 trafikolyckor här i Skåne.

Jag ägnade gårdagen åt att skotta och skriva, istället för att träffa trevliga människor, få dela deras livserfarenhet och prata böcker.

Idag tänkte jag ta igen det med råge och körde iväg till Bokia /Killbergs i Jägersro Malmö för att signera. Väglaget var inte det allra bästa och plötsligt var det som en vit vägg framför mig: Dimma! Det var verkligen svårt att se vägen, ändå dundrade lastbilarna förbi precis som om det var sommarväglag och fri sikt. Kanske lastbilschaufförer har röntgensyn? Ja, igår var det i alla fall flera av dem som inte hade någon änglavakt , för det var flera av dem som åkte i diket.

Det märktes tydligt i butiken att folk inte riktigt vågade ge sig ut i trafiken, för det var inte alls samma mängd kunder som det brukar vara den här tiden före jul. Jag fick några riktigt trevliga samtal i alla fall och träffade ägaren Rickard Killberg när han kom in och hälsade på.

Idag hade jag ett mycket stort och fint bord, där böckerna syntes tydligt. Men det fanns tyvärr inte så många att visa upp dem för. En kvinna lyste upp när hon fick se mig, sedan fick hon ett besviket uttryck i ansiktet när hon klev fram till mig och sa: "Men jag har ju redan köpt dina böcker och slagit in dem!" Hon fick några autografkort att sätta fast utanpå paketen. Hon tyckte det var synd att jag inte hade varit där den dagen hon var och handlade mina böcker. Det tyckte jag också, för det var en mycket trevlig kvinna.

Som vanligt har jag diskuterat resor, och speciellt Egypten, för det verkar vara ett populärt resmål för svenskar just nu och de som är på väg till, eller har varit i Egypten, stannar upp, lyfter min bok Faraos förbannelse och så är vi igång med att prata Egypten och allt som finns att se där. Jättekul!

Var är julstämningen? Hittar ingen sådan i butikerna. Det är för lite folk, för lite tomtar, för lite julmusik, för lite av allt för att det ska kännas som om det faktiskt är jul nästa vecka...

Om jag tyckte att resan till Jägersro var jobbig var det inget mot hemresan. Det snöade lätt när jag lämnade butiken, men ju närmare jag kom bostadsorten, desto mer snöade det. Till slut kröp bilarna fram och när jag kom till stugan kunde jag inte köra in på tomten utan att skotta först.

Är rätt trött på snön, i alla fall den som ligger på vägarna. När jag kommer hem, någon gång nästa vecka, beror på snön, då ska jag spänna på mig skidorna och ta en härlig tur. Fast... till dess kanske snön har smält bort?!

Ja imorgon bär det av igen på ny signeringstur, denna gång till Burlöv Center i Arlöv utanför Malmö, då jag ska besöka ännu en Bokia/Killbergs butik. Om jag inte har hunnit bli insnöad innan dess.

Du lär få höra mer om det imorgon. Nu ska jag skriva på min bok Kimberlie - Främlingar.

Kramisar Kim

5 kommentarer:

  1. Vilket fint bord! Det ser mycket aptitligt ut! /Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Trots inställda boksigneringar så låter det härligt att se fram emot en skidtur. Jag tror inte att snön har smält bort tills dess, på gott och ont, hälsar en snöskottare till en annan. ;)

    SvaraRadera
  3. Usch,, vilket före att ligga ute efter vägarn på..Jag hoppas att du snart får din jul ro och får vara hemma och mysa.

    SvaraRadera
  4. Kör försiktigt och hoppas det kommer fler folk denna gång,kram =)

    SvaraRadera
  5. Hej Jonna. Tack! Grattis till din storaslagna signering! Kram Kim

    Hej Jenny. Ja, det gäller att se det positiva här i livet och enligt senaste väderprognosen väntas det mer snö, så det kommer säkert att bli många skidturer när jag kommer hem. Kram Kim

    Hej Katarina. Ja, det är riktigt otäckt på vägarna nu. Men imorgon har jag min sista signering, sedan kör jag 250 kilometer hem och hoppas att det inte är för otäckt väglag. Sedan blir det jul, med pepparkaksbak, julskinka, man och hundar. Härligt! Kram Kim

    Hej Pixi. Tack! Jo, det kom MASSOR av folk idag. Helt fantastisk signering. Ska blogga om det nu. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!