Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 24 februari 2012

Letar du förlag till din bok? Hoi förlag letar författare!

Vet att det finns många som bär författardrömmar inom sig och jag lovar dig att det är en otrolig känsla att hålla sin allra första bok i handen och nästa, och nästa, och nästa... Ja, varje bok ger lika stor glädje.

Dags att ta första steget mot att få din bok utgiven? Hoi förlag letar författare. Så här skriver de:

"House of Independents - ett ungt förlag, av författare, för författare."
Det är alltid författaren som gör den största investeringen. Det är författaren som lagt allra mest tid på sin bok. Varför ska då inte författaren också ta den största delen av kakan? Med Hoi Förlag är det möjligt. Vi hjälper duktiga författare att nå ut med sin bok. Bli en del av Hoi:s nätverk du också! Ge ut din bok hos Hoi! 

Vår förlagsidé är att låta författaren investera i sin egen bok, anlita proffs i vårt nätverk för att lösa allting praktiskt runtomkring utgivningen och själv behålla 80 procent av vinsterna som boken genererar.

Som alla förlag måste vi kunna stå för böckerna vi ger ut. En välskriven bok tjänar alla på, inte minst författaren. Det är därför utgivning hos Hoi alltid startar med en rekommendation från en av våra meriterade och godkända lektörer.

Blir du antagen för utgivning hos oss och väljer detta blir Hoi ditt förlag och antar den rollen. Det är ett partnerskap för framtiden. Detta är vad vi erbjuder våra författare.

Hoi står för House of Independents. Ett förlagshus av oberoende författare.Vår idé är att låta författaren ta en större del i bokutgivningen genom att finansiera sin utgivning själv också få en större del av vinsten. Förlaget grundades av Lars Rambe, Sölve Dahlgren och Ann Ljungberg.

Lektörsutlåtande:
Det kostar 3900 kr + moms om du vill att vi ska läsa ditt manus. Och det är ingen garanti för att vi ska ge ut din bok. Däremot garanterar vi att du får ditt manus ordentligt genomläst och granskat. Dessutom får du ett skriftligt omdöme och ofta förslag på förbättringar som du kan göra i manuset. Läs mer här.

Kontakta Hoi förlag här.

På Bokmässan i Göteborg 2011 stannade jag till vid en monter och fängslades av bilderna och historien som personen berättade. När jag bad att få köpa boken berättade Jessica Hardiman att den ännu inte var utgiven. Jag tipsade henne om Hoi förlag och den 14 februari 2012 debuterade hon med sin bok Valentin. Läs mer här!

Låt inte drömmen bara förbli en dröm, ta tag i den och förverkliga den! Kanske är Hoi förlag ett sätt för dig att få din bok utgiven?

Lycka till!

Här kan du läsa om min debut med boken Tillbaka till Pompej!

Kramisar Kim 

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

6 kommentarer:

  1. Jättebra information. Trevligt att du delar med dig.

    SvaraRadera
  2. Hej AnnChristin
    Tack! Något du kanske ska ge dig på?
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Det är fantastiskt och otroligt vilka möjligheter det finns!

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid
    Ja, det gäller bara att hitta alla möjligheterna. Det är det jag försöker hjälpa till med.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset! Jag reggade mig direkt! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!