Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 10 juni 2013

Författaren hade mig i sitt grepp... Den där dagen

Nedanstående fina ord fick jag skickat till mig på Facebook. Blev jätteglad för dem!


"Måste berätta en sak. Jag var trollbunden av en bok igår, som min fru Solveig kom hem med i måndags från biblioteket. Jag sträckläste den på altanen i solskenet. Den var sorglig men mycket välskriven. Författaren hade mig i sitt grepp. En mycket tänkvärd bok om något som alltid är skrämmande aktuellt. Skuld. Skuld för något man är oskyldig till. Som är för starkt för att berätta om till någon annan...

Har jag inte nämnt titeln på boken? DEN DÄR DAGEN. Har du hört talas om den titeln? Mycket bra skrivet. Hoppas även att boken kan rädda liv. Då har du gjort något ännu större. Kram Bosse"

De fina orden är skrivna av författare Bo Lidén.

Här kan du läsa baksidestexten på Den där dagen:
Angelica är med om en fruktansvärd upplevelse, som för all framtid förändrar hennes liv. Hon bryter kontakten med alla hon känner och går in i sig själv. Till slut står hon inte ut längre och fattar ett beslut: Hon ska berätta! Hon ska hämnas, på sitt alldeles egna sätt. Angelica sätter sig ned och börjar skriva:

"Jag har försöka att glömma det som har hänt. Jag har försökt att intala mig, att du säkert inte skulle ta illa vid dig. Att du skulle tro på mig och förstå. Men jag kan inte glömma det som hände den där dagen, därför har jag bestämt mig för att...

Det här är berättelsen om en tonårsflickas tysta rop på hjälp. 


Skriv gärna och berätta om du har läst boken, och vad du tyckte om den!

Det här är en av min allra bästa böcker. Blev riktigt sugen på att läsa om den nu :-)

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!