Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 29 september 2013

En söt liten bok...



Sirila gentlemän sökes av Karin Brunk-Holmqvist är en söt liten bok som inte riktigt når ända fram. Jag väntar länge på att det ska hända något... Visst, det händer saker: Alma och Margit får flytta ifrån sina hus och in på ålderdomshem. Där får de lära sig datorkunskap och sätter in en kontaktannons. De ser också ett kärlekspar...

Det är inte den vanliga gnistan i den här boken. Älskade Potensgivarna och Rapsbaggarna av Karin Brunk-Holmqvist.

En blomsterbukett får mig att reagera: När en av de äldre damerna går runt i sin kära trädgård för sista gången och plockar ihop en bukett bestående av liljekonvaljer, prästkragar och flox. I min trädgård blommar de på helt olika tider av året...

Det är trots allt en söt liten bok om ett äldre par damer som får prova på nya saker här i livet. Precis som min 90-årige far som just nu håller på att lära sig sin nyinköpta dator.

Om du älskar Karin Brunk-Holmqvist böcker, kommer du säkert att tycka om den här också.

Den här veckan är det bokmässa,
därför har jag boktema hela veckan!

26-29 september 2013 kan du träffa mig
i monter B09:20 på
Bok och Biblioteksmässan i Göteborg.
Jag signerar och berättar om mina böcker.
 
 


Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!