Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 19 november 2013

"Jättespännande!" Svarta Döden av Kim M Kimselius

Här kommer en recension av min bok Svarta Döden som handlar om Digerdöden i Florens under 1300-talet. Recensionen är skriven av Tuva på bokbloggen Litteratuva.


Svarta Döden av Kim M Kimselius
Den här boken handlar om två ungdomar som heter Theo och Ramona. De har förmågan att kunna resa i tiden. Den här gången är de i Italien när de plötsligt förflyttas i tiden till 1300-talet. De hamnar i staden Florens, där pesten härjar för fullt. Där träffar Theo och Ramona en flicka som heter Minette. Hon tar med Theo och Ramona hem till sig. Senare träffar de tre Minettes bror Lorenzo. Han tar med Theo, Ramona och Minette hem till sin borg. Där hittar han sin dotter, som dött av pesten. Han begraver henne och när han gjort det faller hans fru död till marken. Lorenzo begraver henne också och när han gjort det upptäcker Lorenzo att även han är smittad av pesten…

Jag tycker att den här boken är jättespännande. Men VARNING!!!!!!!!!!!!!!!! Om du lätt blir rädd så ta det lite försiktigt med den här boken. Den kan nämligen vara ganska läskig på vissa ställen…

Ja, det var Tuvas recension. Jag tyckte om hennes varning. Tack Tuva!

Har du läst någon av mina böcker och skrivit en recension, då får du gärna mejla Kim M Kimselius och berätta vad du tyckte om boken. 

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

2 kommentarer:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!