Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 13 maj 2014

"Jag blev mycket berörd..." På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa

Det kom ett fint meddelande till mig på Facebook som gjorde mig glad och rörd. Det var från en person som just hade läst mina båda böcker om andra världskriget: På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa. Kände att jag bara måste få dela med mig av orden. Läs nedan:


"Kära Kim,
Idag, den 8 maj, när det är 69 år sedan det blev fred i Europa, vill jag tacka dig för den spännande och detaljrika läsupplevelsen som dina två böcker om 2:a världskriget gav. Man skulle kunna tro att det nyligen hände och att du hade varit på plats för att direktrapportera om krigets fasor och det förskräckliga lidandet alla dessa människor fick utstå. Jag blev mycket berörd av dina berättelser på ett helt annat sätt än genom tidigare historiska böcker, filmer, serier eller dokumentärer. Det är lätt att förstå att det var känslomässigt svårt för dig att beskriva dessa fruktansvärda händelser som aldrig kan glömmas eller förnekas." Lena Andersson


Tack Lena för de fina orden.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!