Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 14 juli 2014

Baksidestexten till Skräckresan med Titanic

 Baksidestext till Skräckresan till Titanic


Ibland tar det extra lång tid för en baksidestext att mogna fram, så har det varit med baksidestexten till Skräckresan med Titanic, nu är den till slut färdig.

Baksidestext:
Titanic går på ett isberg 23.40 söndagen den 14 april 1912, endast fyra dagar och sjutton timmar efter jungfruresans början. Två timmar och fjorton minuter senare försvinner fartyget från havets yta. Det finns endast livbåtar till en bråkdel av passagerarna, resten hamnar i det iskalla, nollgradiga vattnet i Nordatlanten.

Theo och Ramona stirrade fascinerat på det gigantiska isberget som gled förbi. Det var så nära att de kunde sträcka ut handen och vidröra det. Isberget reste sig högt över dem och såg ut att kunna välta och krossa fartyget. Plötsligt skälvde däcket till under deras fötter, ett svagt skärande gnissel hördes.

Flera personer dök upp på däck, väckta av stöten och det ovanliga ljudet.

"Vi gick på ett isberg, där försvinner det bort i mörkret!" Theo pekade ut över havet, där endast den mörkare ytan gav en antydan om isberget.

"Det här fartyget är osänkbart, även om en liten skada har uppkommit klarar vi oss. Ni kan lugnt krypa till kojs", sa en besättningsman.

De flesta trodde på mannen, även Theo och Ramona, som gick tillbaka till sin hytt, medan klockan tickade vidare mot det ödesdigra klockslaget.

Det här är andra boken i min Theo- och Ramonaäventyrsserie. Böckerna som jag skriver i den serien är en blandning av fantasyböcker och historiska böcker, allt skrivet utifrån läsarnas önskemål.

Just boken Titanic är det många som har velat att jag skulle skriva. Nu har jag gjort det och snart har du möjlighet att läsa boken.

Vad tyckte du om baksidestexten? Lät den lockande?

Kim M Kimselius Författarblogg kan du idag läsa mer om Titanicboken.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Det låter riktigt spännande och intressant, blir lässugen helt klart

    Kram min vän

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica
    Vad härligt att du känner så. Känns lite vemodigt att boken är klar, men jag kastar mig direkt in i en ny, då känns det bättre.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!