Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 10 augusti 2014

Vill du vara den första att läsa Skräckresan med Titanic?

 Nu har du chans att vinna boken
Skräckresan med Titanic

Som vanligt kommer jag att lotta ut min nya bok så fort den kommer från tryckeriet. Vill du vara en av de första som läser Skräckresan med Titanic?

Det enda du behöver göra för att vara med vid utlottningen är att skriva en motivering till varför just DU ska vinna boken.

Skriv motiveringen i kommentarsfältet och mejla mig din adress, för att jag ska kunna skicka dig boken så fort den har kommit.

Du kan också mejla kommentar och adress samtidigt till Kim M Kimselius.

Här kan du läsa bokens baksidestext:
Titanic går på ett isberg 23.40 söndagen den 14 april 1912, endast fyra dagar och sjutton timmar efter jungfruresans början. Två timmar och fyrtio minuter senare försvinner fartyget från havets yta. Det finns endast livbåtar till en bråkdel av passagerarna, resten hamnar i det iskalla, nollgradiga vattnet i Nordatlanten.

Theo och Ramona stirrade fascinerat på det gigantiska isberget som gled förbi. Det var så nära att de kunde sträcka ut handen och vidröra det. Plötsligt skälvde däcket till under deras fötter, ett svagt skärande gnissel hördes.

Flera personer dök upp på däck, väckta av stöten och det ovanliga ljudet.

"Vi gick på ett isberg, där försvinner det bort i mörkret!" Theo pekade ut över havet.

"Det här fartyget är osänkbart. Ni kan lugnt krypa till kojs", sa en besättningsman.

De flesta trodde på mannen, även Theo och Ramona, som gick tillbaka till sin hytt, medan klockan tickade vidare mot det ödesdigra klockslaget.

Nå, tyckte du om det du läste? Vill du ha ett gratisexemplar av boken? Mejla mig och berätta varför just du ska vinna boken.

Kim M Kimselius Författarblogg kan du idag läsa om Tudors första möte med kor.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

5 kommentarer:

  1. Visst vill jag vinna din nya bok direkt från tryckeriet. Jag läser boken först och sedan läser den unge herrn (så så som vi gjort vid tre tidigare tillfällen). Ett jättebra tillfälle att prata om boken. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja vinna denna bok helt enkelt för att jag längtat efter den ända sedan jag för första gången fick reda på att du skriver den! Åh så jag längtar att få läsa den!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att jag måste få vinna en bok så att jag äntligen får läsa min första Kim M. Kimselius-bok!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen,

    Jag skulle bli jätteglad om jag blev vinnare till denna bok, helt enkelt av den orsaken att det är så tråkigt att lämna tillbaka bra böcker till biblioteket, vill ju gärna äga böcker..

    Kram
    /Veronica

    SvaraRadera
  5. Jag har velat läsa den enda sedan jag hörde talas om den. När jag inte mår bra på ett eller annat vis tar jag fram en bok och flyr till en annan värld då känns allting bättre.

    Mvh
    Angelica Brolin
    järnvägsg 18 A
    243 30 Höör

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!