Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 6 januari 2015

Mina hemsidor har fått nya ansikten

Som du säkert vet har jag flera hemsidor. Jag har www.kimselius.se där du hittar det mesta om mig och mina böcker, författartips, skrivarkurser, pressfoton etc.


Dessutom har jag www.roslagstext.se som nu har fått en uppfräschning. Hädanefter kommer jag att ha lättare för att uppdatera sidan med ny information.

Det här är förlaget, Roslagstext, hemsida, där böckerna presenteras efter vilket år de kommit ut. Här hittar du pressfoton etc.

Dessutom har jag en Theo och Ramona sida. www.theoochramona.se Den har jag också haft några år. Nu har den fått ett proffsigt, lättöverskådligt utseende. Precis som på den tidigare sidan kan du skriva i kommentarsfältet längst ned på varje sida och kommentera böckerna, bokomslagen etc.

Här kommer både den historiska äventyrsserien om Theo och Ramona, samt Theo- och Ramonaäventyr att presenteras. Om du klickar på texten under huvudrubriken på www.theoochramona.se får du förklaring till de olika serierna om Theo och Ramona.

www.theoochramona.se kan du följa arbetet med böckerna. Se omslagen växa fram och läsa små korta rader ur varje ny bok allteftersom den skrivs. På den här sidan kan du i kommentarsfältet längst ned skriva och berätta vad du tycker jag ska skriva om i min nästa bok om Theo och Ramona. För i Theo- och Ramonaäventyr är det DU, läsaren till mina böcker, som bestämmer vad böckerna ska handla om. Det är bara att önska :-)

Ta en liten rundtur på de olika hemsidorna och hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om dem.

Passar på att tacka Anders Åkesson för det enastående arbetet. Tack! Vill du också ha hjälp av Anders med din hemsida kan du höra av dig.

Dagens rubrik på Kim M Kimselius Författarblogg är "Jag får ångest..."

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!