Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 14 april 2015

"En bok jag verkligen rekommenderar" Tillbaka till Pompeji av Kim M Kimselius



"Jag önskar jag var 12 år igen, och hade Kim M Kimselius bokskatt framför mig! Hennes spännande, historiska äventyrsböcker måste vara vad varje läshungrig, äventyrslysten unge älskar att sätta tänderna i!

Tillbaka till Pompeji är Kims första bok i serien om Ramonas och Theos resor i det förflutna, och det är i den här boken de båda barnen, Ramona från vår tid och Theo från år 79 e kr, träffas för första gången.

Vi vår följa Ramona på studieresan till Pompejis ruinstad, och när hon helt plötsligt färdas tillbaka i tiden till Pompeji före vulkanutbrottet, vet vi att en stor katastrof kommer att inträffa - men vi vet inte när! Kommer Ramona lyckas ta sig därifrån i tid? Kommer hon att lyckas rädda sina nyfunna vänner?

Spänningen stegras och det blir en rafflande kamp mot tiden, där både goda och onda invånare i Pompeji spelar en avgörande roll i det dramatiska slutet.
Ja, boken var så spännande och fängslande, att man nog inte inser hur mycket man dessutom har lärt sig, förrän den fått smälta lite!

Tillbaka till Pompeji är en bok jag verkligen rekommenderar!"

Författaren Lisa Hågensen Fem stjärnor!


Tack så mycket för de fina orden om min debutbok Lisa. :-)

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, CDON.COM.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.



Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!