Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 29 september 2015

Att hitta glädje i skrivandet Som en verktygslåda för den skrivande människan!

Kristina Forsberg har skrivit en jättefin recension på min bok Att hitta glädje i skrivandet. Kristina skriver att hon grät vid ett tillfälle när hon läste boken. Jag grät av glädje när jag läste hennes recension. Nedan kan du också läsa vad hon skrev om boken på Goodreads.

"Jag drömmer om att få titulera mig som författare och har så gjort sedan länge. Drömmer om att få berätta en historia, drömmer om att få hålla en egenskriven bok i min hand. Känna känslan. Men det är en sak att drömma och en annan sak att göra.

Med Kim M. Kimselius bok ”Att hitta glädje i skrivandet” känns det hela lite mindre skrämmande, mindre oåtkomligt. Friskostligt och helhjärtat delar Kim med sig av tips och trix att använda i skrivarprocessen, men även kunskaper i konsten att få sin bok utgiven – på eget eller på ett annat förlag. Trots ganska detaljerade tips, så upplever jag inte boken som någon ”pek-pinne-bok” som begränsar min kreativitet – tvärtom! Den ger mig en tro till min egen förmåga och känslan av att ha en stadig grund att utgå från. Som en verktygslåda för den skrivande människan!

De handgripliga tipsen blandas upp med Kims egen resa till att bli en framgångsrik författare och de känslor och upplevelser som kantat dess väg. När hon beskriver upplevelsen av att få sitt första bokkontrakt, strömmar mina tårar obehindrat och ger mig en inspirationskick – där vill jag vara!

Med Kims bok i min hand, känns det inte längre så skrämmande att försöka finna vägen dit."
 
Tack så mycket Kristina för de fina orden.



Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Kramisar Kim

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok.

"En väldigt bra bok för dem som skriver som hobby, har författardrömmar eller redan är författare" Tanja Dianovas bokblogg.

Läs mer om Att skriva med glädje.



Nu finns min andra skrivbok Att hitta glädje i skrivandet ute i handeln. Fråga efter den hos din bokhandlare, eller beställ den på nätet.
"Kimselius delar frikostigt, handfast och inspirerande med sig av sina erfarenheter, kunskaper och upplevelser av att skriva berättelser och att vara författare. Att hitta glädje i skrivandet är en bok som fungerar som både sporre och handbok och passar för såväl deltagare på skrivarkurser
som aspirerande författare i blandade åldrar eller allmänt intresserade." BTJ-häftet nr 20, 2015. Lektör Henric Ahlgren



Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!