Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 11 december 2015

Boktips Efter alla år av saknad av Peter Robinson


Efter alla år av saknad av Peter Robinson

En bok där man får komma Alan Banks nära inpå livet och ta del av hans barndom och uppväxt. Jag tyckte om att vara del av två parallella händelser som utspelar sig med många års mellanrum, men ändå vävs samman till en berättelse som är svår att sluta läsa.

Alan Banks är på semester när han får veta att skelettet av hans barndomsvän, Graham, har återfunnits efter 35 år. Genast kastar han sig på första transportmedlet för att ta sig hem och hjälpa till i utredningen.

Samtidigt håller hans kollega Annie Cabbot på att undersöka ett nytt försvinnande, denna gång gäller det en tonåring vid namn Luke Armitage. En lösensumma har begärts, men på grund av Cabbots ingripande går allting i stöpet och hon känner sig tvingad att söka upp Banks och be honom om hjälp.

Banks ser ett samband mellan händelserna. Tillsammans med den kvinnliga polisen Michelle Hart börjar han undersöka de båda pojkarnas öden. Snart inser Banks och Hart att det finns någon som inte vill att de gräver djupare i det förflutna.

En spännande bok som jag varmt rekommenderar.

Efter alla år av saknad är del 13 i serien om överkommissarie Alan Banks.


Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!