Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 5 april 2017

Dags att göra rolluper

Dags att göra rolluper

Just nu håller maken på att göra material till våra nya rolluper. April är den månad det är extrapriser på dem och vi passar på. Än så länge har Jan gjort 10 tips för att leva på din kreativitet, och den blev riktigt snygg. (Även om just det här fotot blev lite suddig.)

Som egenutgivare gäller det att jaga extrapriser och passa på att göra reklammaterial när det är som billigast och inte vänta till sista minuten. Ska man klara att leva på sin kreativitet är det sådant som gäller: Att hålla i pengarna, inte leva i överflöd och ta alla tillfällen till rabatter.

Den här rollupen ska användas på Litteraturfestivalen Bok och Hav i Karlskrona 12-14 maj. Där föreläser jag på söndagen, men har även bokbord och boksläpp av ovanstående bok, samt Morden på Färgargården.

Jag beställer redan nu rolluper även för de böcker som släpps lite senare, som till exempel Mysteriet med Guldgubbarna, som har boksläpp 17 juni på Kulturcentrum i Ronneby, Äventyr i Uddevalla som kommer att ha boksläpp i Uddevalla i september, och min hemliga bok som har boksläpp på Bokmässan i Göteborg i september. Där firar jag 20 år som författare och det vill jag ska märkas.

En av de saker jag gör för att fira mitt 20-åriga författarskap, är att sprida boksläppen. Det ger fler fans möjlighet att komma och köpa de första exemplaren av böckerna.

Tänk att jag har varit etablerad författare i 20 år och försörjt mig på det. Hankat mig fram kanske jag ska säga, för det har varit tufft ibland, riktigt tufft, men med envishet och ekonomiskt tänkande har det fungerat. Därför kändes det viktigt att dela med mig av alla mina tips i boken 10 tips för att leva på din kreativitet, boken jag har skrivit tillsammans med Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson.

Dags för dig att se över vad du behöver ha för marknadsföringsmaterial under året, leta extrapriser och beställ i god tid. Fler tips för att leva på din kreativitet hittar du i boken som du ser på ovanstående rollup.

Lycka till!
Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!