Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 8 maj 2017

Möt mig på Bok och Hav 12-14 maj i Karlskrona

Möt mig på Bok och Hav 12-14 maj i Karlskrona

Här är presentationen som du hittar i programmet till Bok och Hav.

Bok och Hav 12-14 maj Karlskrona
Kim M. Kimselius
Född i Göteborg 1954. Blekingebo. Författare, som i första hand skriver historiska äventyrsböcker med mycket stor läsekrets. Böckerna om Theo och Ramona handlar om två ungdomar som reser tillbaka i tiden och upplever olika historiska händelser. Böckerna är uppbyggda runt verkliga historiska händelser och personer. Varje bok innehåller en faktadel om den specifika historiska händelse som handlingen kretsar kring. Översatt till många språk. Erhöll isländska bokhandlares pris för Tillbaka till Pompeji som bästa utländska ungdomsbok.
Kim har boksläpp på de båda böckerna "Tio tips för att leva på din kreativitet" och "Morden på Färgargården"
Fotograf Lars Jansson

Lyssna på Kim:
Söndag 11:30-11:50 Hörsalen Marinmuseum
Söndag 12:00-12:40 Hörsalen Marinmuseum

www.bokohav.se

Det här kommer att bli en mäktig litteraturfestival, med många välkända författare från hela världen.

Här kan du se hela programmet på Bok och Hav.

Det kommer att vara festligheter över hela staden. Även ute på Hjorthammar gravfält på lördag 10.15-10.45. På den platsen utspelar sig en del av boken Mysteriet med Guldgubbarna. Lusläs programmet så att du inte missar några aktiviteter.

Jag har även boksläpp på 10 tips för att leva på din kreativitet och Morden på Färgargården. (Eftersom jag ännu inte fått uppgifter om när och var jag har bokbord för boksläpp tar jag för givet att det är i samband med min föreläsning på söndagen. Återkommer om det blir annat besked.)

Ta chansen att vara med vid premiären av litteraturfestivalen Bok och Hav, som hämtat inspiration från Livre et Mer i Frankrike. Ett evenemang som fått stor genomslagskraft och är mycket uppskattat. Något jag är övertygad om att litteraturfestivalen i Karlskrona också kommer att bli.

Vi ses söndagen den 14 maj om inte förr, för jag kommer att vara på festivalen alla fyra dagarna.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare




Copyright Kim M. Kimselius 

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!