Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 28 mars 2018

Motion gör att du skriver bättre

Motion gör att du skriver bättre

De dagar jag motionerat mycket flödar orden extra bra. Det är vetenskapligt bevisat att motion stärker minnet, ökar kreativiteten och får oss att leva längre. Behöver jag skriva något mer?


Jag är en person som älskar att röra på mig, ändå sitter jag i stort sett fjättrad vid datorn hela dagen, inte av några kedjor, utan av orden. Men jag låter inte timmarna gå utan rörelser. Minst en gång i timman reser jag mig upp och gör någon form av fysisk aktivitet. Oftast är det att ta en runda med hundarna runt tomten. Ibland vispar jag runt på armarna, gör knäböjningar eller någon annan form av gymnastisk övning.


Om man blir trött är det lätt att stoppa i sig godsaker. Det gjorde jag förr, numera rör jag mig istället och har märkt att det ger betydligt bättre resultat. Med godsaker blir jag snart trött igen, men med rörelse blir jag pigg och det håller i sig. Nästa gång jag blir trött är det bara upp och hoppa igen.

Tyvärr har jag en envis hosta som har hållit sig kvar sedan september 2017 när jag fick den på Island. Den har gjort att jag inte kan röra mig så mycket jag vill, bara i måttlig takt, inga långa promenader som jag är van vid. Istället tar jag många, många, många små promenader varje dag, för jag vill ha tillbaka konditionen och har spring i benen, även om luften i lungorna inte räcker till.

Som du ser på bilderna fick vi en hel del snö igår. Innan jag fortsätter skriva ska jag ut och plumsa runt i snön tillsammans med alla hundarna.

Ha en fin dag och glöm inte röra på dig med jämna mellanrum!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!