Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 18 april 2018

Kronprinsessan Victoria och Mysteriet med Guldgubbarna

Kronprinsessan Victoria och Mysteriet med Guldgubbarna


Var på ett möte angående ett av de hemliga projekt jag håller på med. Där fick jag reda på att kommunen hade köpt in min bok Mysteriet med Guldgubbar för att skänka till kronprinsessan Victoria när hon var på besök i Blekinge förra veckan.

Jag fick signera boken till kronprinsessan Victoria. Det kändes stort. Tänk att kommunen köpte in min bok att ge som gåva till Sveriges blivande drottning. Wow!

Glad att jag har skrivit om Blekinge, annars hade det inte fungerat. För Mysteriet med Guldgubbarna är förutom en spännande berättelse, även en historisk berättelse om Blekinges förflutna.

Idag fick jag mejl att kronprinsessan Victoria hade fått boken med sig hem. Tänk vad glad och stolt min mamma hade varit om hon hade levt. Hon var så kändisfixerad, för att inte tala om hur hon såg upp till kungafamiljen och döpte oss flickor efter de dåvarande prinsessorna, Birgitta och Margareta. Som du förstår står M i Kim M. Kimselius för Margaretha.

Nå, jag gläds å mammas vägnar och känner mig oerhört stolt över att ha kommit ännu en bit framåt på mitt författarskap. Att ha fått min bok in i blivande drottningen, kronprinsessan Victorias, bibliotek.

Boken står förresten redan i greve Wachtmeister bibliotek i Johannishus slott.

En del böcker hittar sina egna vägar för att nå ut till läsarna.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


 

2 kommentarer:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!