Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 12 juli 2018

Därför sparar jag alla papper...

Därför sparar jag alla papper...

Skrivborden svämmar över. Ja, du läste rätt, jag har flera skrivbord, två stycken. Köpte ytterligare ett bord när det första inte räckte till, som om det hjälpte. Snart var även det belamrat.
Här är det städat eftersom fotografen för ett reportage i Hemmets Journal skulle komma på besök.
Det har inte alltid varit så här. Oftast röjde jag varje dag och hade snyggt omkring mig, men så en dag hände något...

En sak som jag bittert ångrar och önskar ha ogjort. Jag städade skrivbordet, jag städade anslagstavlan framför det och slängde alla kort. Jag slängde födelsedagshälsningen från min syster, in i elden åkte det och blev till aska. En kär hälsning, en personlig hälsning, oförglömliga ord som borde ha bevarats. Men hur skulle jag kunna ha vetat att jag aldrig mer skulle få någon hälsning från henne?

Några dagar senare var hon borta, bara så där, på ett enda ögonblick. Jag letade i min papperskorg efter att jag kommit hem och sett hennes döda kropp. Jag rev ut allt för att hitta kortet, tills jag mindes att det hade gått upp i lågor.

Min älskade syster, dog som hon levde...
Sedan dess är jag rädd för att slänga något. Ja, ens att städa skrivbordet. Överfullt skrivbord har blivit något av en talisman för mig, så länge skrivborden är fulla av papper händer inga tråkiga saker... Eller?

Nu börjar det dock bli övermäktigt. Papperen glider ned på golvet titt som tätt. Igår slängde jag faktiskt några... Hoppas innerligt att det inte får konsekvenser.

Tänk hur våra liv formas, på ett enda ögonblick, på en sekund tar livet en annan vändning och det gamla är för alltid borta.

Lev i nuet, tala om för dina nära och kära att du älskar dem. Lev här och nu och minns att ögonblicken aldrig kommer tillbaka.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!