Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 1 juli 2018

Strandhotellet av Olséni och Hansen

Strandhotellet av Olséni och Hansen

Att varje år åter få möta Egon och hans pensionärsvänner i en ny bok är ett kärt återseende. Tänk så mycket tokigt som händer i deras liv och hur annorlunda omgivningen ser på äldre människor. Inte kan de göra något ont, eller...

Jag älskar att boken är skriven med glimten i ögat och med halsbrytande impulser hos gamlingarna. Det är speciellt Egon och hans kumpan Ragnar som ställer till det den här gången. Ragnar har köpt en segelbåt, men kan inte segla och har därför hyrt in en skeppare. När de är på väg hem från utflykten hittar de den tidigare ägaren död inne i hytten. De tar hjälp av ett rep att hiva ut honom ur ruffen och slänger honom i vattnet. Men det går inte riktigt som de har tänkt sig. Repet sitter förankrat i båten och liket kommer efter på släp. Det är början på den komiska berättelsen om pensionärerna i Skanör-Falsterbo. En bok jag varmt rekommenderar.

Strandhotellet är fjärde delen i den humoristiska deckarserien Mord i Falsterbo, skriven av författarduon Christina Olséni och Micke Hansen. Humor och lättsamt hanterade mord i idyllisk småstadsmiljö är deras signum. Återigen får vi möta poliserna Mårten och Lisa på Skanörs polisstation, den utbrände åklagaren Fredrik och hans överenergiska farbror Egon, 85 år, samt övriga i det pigga pensionärsgänget som vi träffade i Badhytten, Fågelskådaren och Ryttaren.


Den får fyra stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, och Storytel

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

 
Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!