Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 7 november 2018

Skrivtävling för debutanter

Skrivtävling för debutanter

Kanske är den här skrivtävlingen något för dig?

Schildts och Söderströms utlyser en tävling för debutanter
Schildts och Söderströms utlyser en tävling för skribenter som inte har publicerats i bokform förut.
Förlaget Schildts och Söderströms söker efter nya romanmanuskript, men definierar inte begreppet "roman" utan konstaterar att genrerna är i ständig förändring.

Tävlingen riktar sig till dem som inte har publicerat en bok förut. Den som har medverkat med en text i en antologi kan fortfarande delta.

Tävlingstiden går ut den 7 maj 2019 och juryn består av författarna Sirpa Kähkönen och Ellen Strömberg samt av Martin Welander och Anna Friman, redaktör respektive litterär chef vid S&S Litteratur.

Vinnaren belönas med 5000 euro, andra och tredjepristagaren får 1000 euro var. Förlaget förbehåller sig rätten att inte dela ut ett förstapris.

Den som deltar bör ha en adress i Finland. Bidragen sänds till Schildts & Söderströms/Anna Friman, Snellmansgatan 13, 00170 Helsingfors. Märk kuvertet "Läs mig".

Frågor kan mejlas till adressen lasmig@sets.fi.

Lycka till!

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!