Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 22 februari 2019

Ännu en bok klar

Ännu en bok klar

Här går det undan. Nu har jag skrivit klart ännu en bok, den där hemliga jag har pratat om, den jag inte kan avslöja så mycket om. Den som har varit så svår att skriva, men ändå så lätt. Ja, du vet hur jag fungerar. När jag väl sätter mig för att skriva kommer orden, som alldeles av sig själv. Jag behöver inte tänka, bara hålla fingrarna i styr och skriva på.

Jag kan bocka av ännu en sak på mitt schema inför 2019. Men innan jag kan lämna ifrån mig manuset måste jag läsa igenom det en sista gång, sedan tar jag itu med nästa bok, Pirater och vulkanutbrott på Island. Det är också en bok som är en stor utmaning och sträcker sig över flera hundra år genom Islands historia. Men jag har redan allt klart inom mig, så när jag väl sätter mig för att skriva den boken kommer den att springa iväg lika snabbt som min Hemliga bok.

Min bok Äventyr i Uddevalla säljer bra och marknadsförs stort på Västkusten.

I Ljungskile säljer böckerna om Uddevallas historia så bra att de har fått en alldeles egen hylla vid kassan.

I bokavdelning i Tanumshede, Hedemyrs syns mina böcker så här tydligt när du kommer in i butiken där.
 

Här är det Ica supermarket Skärhamn Tjörn som skyltar mina böcker stort.
 
Här är julskyltningen i Skärhamn av mina böcker, både Tsunamikatastrofen i Lissabon och Äventyr i Uddevalla.
 
Det är så här jag önskar att alla mina böcker alltid skulle synas i butikerna i Sverige. På Island får mina böcker en fin plats i butikerna, och skyltas på detta sätt.

Tänk vad många böcker det har blivit under åren. Egentligen är min Hemliga bok nr 52, men den får stå utan nummer ett tag, fram tills att jag avslöjar mer om den. Nyfiken? Lovar berätta mer så snart jag kan.

Ha en underbar fredag! Det tänker jag ha, för idag kommer mina hjälpredor från Bokmässan hit för att diskutera Öppet hus hemma hos mig första helgen i augusti. Du kommer väl?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!