Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 20 mars 2019

Sprudlande glad över ord om Tsunamikatastrofen i Lissabon

Sprudlande glad över ord om Tsunamikatastrofen i Lissabon

Just nu har jag en intensiv period av föreläsningar. För tillfället befinner jag mig i Skåne. Här håller jag föreläsningar och skrivkurser. Under tiden kommer nya bokningsförfrågningar om inspirationsföredrag och skrivarkurser på skolor. Med andra ord har jag en fullspäckad vår med skolbesök.

Sedan kom ett telefonsamtal från Mellerud, en skola jag ska till om två veckor. När jag lade på luren kände jag mig uppspelt och sprudlande glad.

Läraren som ringde berättade att de såg fram emot mitt besök, speciellt eftersom de läste och arbetade med min bok Tsunamikatastrofen i Lissabon och alla älskade boken. Läraren hade varit i Lissabon i höstas och hade gjort ett bildspel om alla de platser jag berättar om i boken. Åh, vad kul det ska bli att få komma dit och se det bildspelet, om tid finns.

Allt går i ett just nu och de lediga stunderna tillbringar jag med att skriva, pussa på Kiara som är med på resan och ta promenader med henne för att få igång geniknölarna.

Om du inte ser mig så ofta ute på sociala medier vet du nu varför.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!