Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 1 februari 2020

Älskar Marias Kockskola av Michael Wiander!

Älskar Marias Kockskola av Michael Wiander!

Jag älskar verkligen Marias Kockskola av Michael Wiander. Det är inte bara en kokbok, utan en berättelse om alla personer man mött i Dexter Olssons äventyr. Det är mest de som lagar mat och inte Maria, den stackarn, som inte får ha sitt kök ifred.

Eftersom jag älskar historia tyckte jag extra mycket om de fascinerande faktadelarna efter varje recept. Här får man lära sig om pastans historia, berättelsen om kanelbullar, samt hur glassen uppstod.

En kokbok skulle inte vara en sådan om det inte fanns recept i den, och det finns det genom hela boken. Varje huvudperson lagar sin favoriträtt, ibland blir det inte så lyckat, men jag är övertygad om att du kommer att lyckas om du följer de noggranna recepten. Vad sägs om Presidentens vaniljglass? Eller morfars omelett?

Det är en kokbok för barn, men jag som vuxen hade stort nöje av den och har redan valt ut mina favoritrecept. Låt barnen få vara med i köket genom att inspirera dem med boken Marias Kockskola. En bok jag varmt rekommenderar!

 
Boken får fem stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken ? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!