Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 28 februari 2020

Hjortron och hjärtan av Eva Swedenmark och Annica Wennström

Hjortron och hjärtan av Eva Swedenmark och Annica Wennström

Äntligen en ny bok om familjen kring La Stella! Hjortron och hjärtan av Eva Swedenmark och Annica Wennström är lika bra som de tidigare böckerna i serien.

Ett kärt återseende där tiden har förflutit även i boken, precis som i det riktiga livet. Förändringarnas vindar drar fram och Mario vill satsa på något nytt istället för La Stella i Östersund. När han hittar den perfekta lokalen i Åre bestämmer han sig för att öppna ett Pannkakeria.

Det beslutet förändrar livet för alla personer runt honom.

Kärleksfulla porträtt av personerna i boken får mig att känna mig som en del av familjen. Jag längtar efter att se hjortronmyrar och trots de vackra beskrivningarna känner jag mig tvungen att googla. Jag vill vara där på riktigt, eftersom det känns som om jag är där i fantasin.

Härligt att få ta del av nya miljöer och många olika livsöden i familjen runt restaurang la Stella.

En mysig feelgoodbok med mycket kärlek och dramatik. Läs den!

Hjortron och hjärtan är den femte delen av den populära serien som tog sin början i Smultron och svek och sedan fortsatte med Vinbär och vemod, Hallon och hat samt Lingon och lust (återutgivna i pocket på Lind & Co, 2017). 

Imorgon, 29 februari 2020, kan du träffa mig på Bokmässan i Karlshamn. Hjärtligt välkommen!



Boken får fem stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken ? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus Akademibokhandeln eller Storytel.
 


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.
 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka! 
  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!