Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 7 juli 2020

Silverskatten vid Johannishus slott färdigskriven

Silverskatten vid Johannishus slott färdigskriven

Igår skrev jag slutet på Silverskatten vid Johannishus slott. En härlig känsla. Men det innebär inte att boken är klar. Även om jag den här gången har läst varje kapitel dagen efter jag skrev det, är det dags att läsa berättelsen från början till slut för att knyta ihop eventuellt tappade trådar.

En rolig bok att skriva, som berättar om Blekinges historia och den silverskatt som hittades vid Kasakulle en bit från Johannishus slott. Men det är också berättelsen om silverarmbandet som fanns i skatten och Agathe Wachtmeister, en stark kvinna som vägrade låta staten ta hela silverskatten och kämpade för att få något tillbaka.

Det är också historien om Gullvor och Ebbe, de personer som grävde ner skatten.

Berättelsen har fångat mig när jag skrev. Igår kunde jag inte sluta skriva, fick slita mig från datorn när hundarna ville gå ut för att kissa, sedan var jag snabbt tillbaka igen.

Nu ska jag ta itu med att läsa berättelsen och jag längtar efter att träffa alla personerna igen. De har liksom blivit mina vänner. Självklart är även Theo och Ramona med i den här boken.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet och distanskurs Skriv om ditt liv för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.
 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!
  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!