Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 11 oktober 2021

Unikt erbjudande Köp Kimselius bok Hotet mot Venedig signerad

Unikt erbjudande
Köp Kimselius bok Hotet mot Venedig signerad

För första gången erbjuder jag dig att köpa en signerad bok direkt ifrån mig.

Jag har beställt hem 25 exemplar av Hotet mot Venedig för att du ska kunna köpa boken direkt ifrån mig.

120:- plus frakt 62:-. Totalt 182:-.

Det är ett unikt erbjudande eftersom jag normalt inte säljer några böcker privat. Men den här boken är så speciell eftersom Kiara är med i den och ni är många som följde min kamp med Kiara under sommaren. Tyvärr slutade den inte så bra som ni vet, utan Kiara dog.

Nu har du chansen att läsa om Kiara i den här boken, eftersom jag vävde in henne i berättelsen när hon hade dött.

Jag gör detta för att ni är många som har stöttat mig under kampen med att få Kiara frisk. Något jag verkligen uppskattar. Det här är ett sätt för mig att visa min uppskattning.

Hör av dig till mig, Kim M Kimselius, om du är intresserad av ett signerat exemplar. Först till kvarn...
 

Baksidestext Hotet mot Venedig:

Osynlig för ögat. Förödande för mänskligheten. I århundrade efter århundrade återkommer den. Ibland utrotar den hela städer och byar, lamslår samhället och ställer allt på ända. Ingen går säker. Pesten. Digerdöden. Svarta Döden. Corona. Covid-19. Kärt barn får många namn. Även en liten bacill kan ståta med flera namn.

I slutändan är det ett enda ord som gäller för dem alla: Pandemi!

Theo och Ramona möter ett översvämmat Venedig när de anländer till staden. Som om inte det räckte drabbas hela världen av coronapandemin och Italien stängs ner. När de tror att det värsta har hänt, inser de att mardrömmen bara har börjat. Pestön Poveglia utanför Venedig knyter ihop deras öden när de skiljs åt genom tidsförflyttning.

Den ena har kommit till den pestsmittade staden år 1576, den andra tvingas uthärda Covid-19 i ett främmande land. Ovetande om den andres öde, kämpar båda för sina liv. Oavsett vad de gör står de framför döden i form av en fruktansvärd pandemi. Men ödet har fler överraskningar i beredskap för dem.

 

Recensioner av Hotet mot Venedig:

“Jag vet att jag varje gång säger att det här var den bästa, men den här gången var det något extra. Genom jobbet har jag levt nära Covid-19 sedan nästan innan den blev känd här i Sverige. Funderingarna som Ulrika har om pandemin och vad som händer, känner jag igen väl. Att få uppleva Venedig genom dina beskrivningar var fantastiskt! Känns som om jag har varit där. Nu måste jag åka dit och uppleva staden i verkligheten. Kan erkänna att många tårar föll när jag läste boken. Varje kapitel slutar på ett sätt så man inte kan låta bli att läsa vidare.” Jessica Bengtsson

"Efter snart två år med coronapandemin är det intressant att påminnas om att världen varit med om liknande situationer tidigare, med ödesdigert resultat. Kim väver snyggt ihop de två tidsåldrarnas pandemier och berättar levande om Venedigs mörka historia."
Ingela Rodehüser

 

Kramisar Kim

Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius  

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet, distanskurs Skriv om ditt liv samt Fortsättningskurs Skrivglädje för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

 

2 kommentarer:

  1. Den boken skulle jag gärna vilja ha, men det har blivit så svårt att skicka/betala mellan våra länder, tyvärr. Tar de finländska biblioteken in dina böcker?

    SvaraRadera
  2. Hej Pippi
    Ja, om du ber de ta in min bok gör de det. Stockmans i Helsingfors brukar ta in mina böcker.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!