Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 4 februari 2022

The Assassin's blade av Sara J Maas

 The Assassin's blade av Sara J Maas

Det här är en bok jag önskar jag hade läst innan jag läste serien Glastronen. Här lär jag känna den unga Celaena och får veta vad som format henne till att bli den hon är i de kommande böckerna.

Jag älskade verkligen den här boken. 

Celaena slåss för slavars rättighet. Hon blir därmed bestraffad genom att skickas till öknen av Arobynn Hamel, den hon tjänar som lönnmördare. 

I öknen får hon lära sig slåss, men hon lär sig även om bedrägliga vänner.

När hon väl är tillbaka får hon ett uppdrag av Arobynn Hamel. Något som gör henne förvånad och tror att hon är förlåten. Men allt är inte som det ser ut att vara. Något Celaena upptäcker när hon ska utföra uppdraget. 

Den här boken har legat i min dator länge och när jag väl började läsa den kunde jag inte sluta. Hela tiden ville jag veta vad som skulle hända. Miljöerna, karaktärerna, dofterna, bilderna författarna målar upp för mig, allt får mig att känna mig delaktig i berättelsen.

En bok jag varmt rekommenderar dig att läsa, precis som alla andra böcker av författaren!

 

   Boken får fem stjärnor av fem möjliga. 

 Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus Akademibokhandeln eller Storytel. 

Kramisar Kim

Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius  

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet, distanskurs Skriv om ditt liv samt Fortsättningskurs Skrivglädje för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!