Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 1 oktober 2009

Utvilad


Nu är jag rejält utvilad. Har inte gjort någonting annat än lyssnat på en bok på min mobil och vilat. Precis vad jag behövde. Men nu börjar det klia i fingrarna igen att skriva, så då tänkte jag blogga lite innan jag börjar ta itu med alla måsten igen.

Byggjobbare klättrar upp och nedför taket, låter som minst tjugo personer. Har inte sett hur många de är, men de är säkert bara två. Just nu är de precis ovanför mig och bredvid mig utanför fönstret. De håller på att lägga nytt tak. Inget speciellt bra väder för det idag. Rätt som det är kommer det en rejäl hagel- eller regnskur.

Dessutom är det ingen idé jag försöker läsa in en ny bok på YouTube medan de arbetar, det skulle förmodligen låta något alldeles förskräckligt!

Vi hörs snart igen!

Kramisar Kim
(På bilden ser ni mig föreläsa på Horsahallens Gille)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!