Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 27 september 2009

Kimselius är trött men nöjd


Hej alla!

Är trött och vaknade tidigt eftersom jag är spänd av förväntan på vad dagen kommer att föra med sig. Igår var en mycket intensiv dag, med många spännande möten som avslutades med ett restaurangbesök, där notan blev en smärre chock! Tänk så det kan gå när man glömmer ta med läsglasögonen och ber kyparen berätta om vad som finns på menyn, istället för att själv läsa den och se att det borde vara bättre att välja en annan restaurang... Maten var inte värd priset. Visst var den god, men inte SÅ god att det motiverade det skyhöga priset. Men det är av erfarenhet man lär sig. Nu lär jag aldrig mer glömma mina läsglasögon när jag ska ut och äta mat...

Det är helt fantastiskt hur många som har sett gårdagens film från bokmässan. Önskar att de även ville se de andra filmerna där jag har läst in mina böcker. Visst är det många som har sett även dem, men tittarna har inte ökat lika dramatiskt som för gårdagens lilla korta filmsnutt från bokmässan. En väninna trodde att det berodde på den snygge gråhårige mannen som passerade förbi i bakgrunden hela tiden, jag som trodde det var mig de ville titta på...

Nu är det inte längre så okristligt tidigt, utan jag kan duscha och göra mig iordning för att hänga på låset till frukostmatsalen. Kan bara inte sova...

Kramisar från Kim
(Bilden är från middagen på Börsen. OBS: Vatten i glaset. Ingenting går upp mot vanligt vatten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!