Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 26 december 2009

Boktips: Tunnlar























Nu har jag gjort ett avbrott från att arbeta med mina egna böcker och slukar därmed många av de böcker som länge legat och väntat på att få läsas.

En av dem är "Tunnlar" av Roderick Gordon. En bok vars omslag inte har tilltalat mig och därför har den länge väntat på att få läsas. Men när jag väl öppnade den och började läsa så var jag fast. Får säga som läsarna av mina böcker brukar säga: "Jag kunde inte sluta läsa förrän jag läst ut boken".

För så var det verkligen, "Tunnlar" var mycket spännande, otroligt annorlunda och hur verklighetsotrolig den än var, så kändes det som om det faktiskt kunde vara precis så som det beskrevs i boken.

Bra språk, bra miljöskildringar och otroligt spännande. Läs den!

Kramisar Kim





































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!