Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 2 mars 2010

Fötterna vill springa och fingrarna skriva


















Har mycket inspiration, men samtidigt börjar vårkänslorna infinna sig, trots att snön ligger ända upp till vaderna fortfarande.

Men det är något i luften, fåglarna har börjat kvittra, solen värmer och det blir takdropp, det är ljust på morgonen och ljusare på kvällen.

Plötsligt inser jag att tiden håller på att springa ifrån mig, det är ju NU jag ska skriva så att jag kan njuta av våren när den äntligen kommer. Trots det längtar jag ut att springa just nu, att ta långa promenader med hundarna, att bara stå ute och njuta av den friska luften och solens värmande strålar.

Ändå håller fingrarna mig fjättrad vid tangentbordet, där orden hamras in till ännu en bok. Jag drömmer mig bort till sommaren i Pompeji och glömmer att snön ligger tjock utanför, bara njuter av solen som värmer mig genom fönstret och försvinner bort i fantasin.

Ibland måste jag studsa upp och springa upp och nedför trappan, snabbt pussa på hundarna, för att därefter sätta mig och skriva igen.

Känner mig kluven nu när fötterna vill springa och fingrarna skriva...

Kramisar från Kim
(Fotot är taget sommaren 2006)


3 kommentarer:

  1. Hej Kim! Vad glad jag blev när jag såg din profil på min blogg. Nu har jag att läsa :) Hur hittade du mig? Kanske av bilderna från macken med dina fina böcker? Vi ses säkert där snart. Kram från Räntemåla.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Jag sökte på mitt namn på Google och av 54.500 träffar var din blogg en av dem. Hittade inte länken där du hade skrivit om mina böcker... Kan du skicka länk?
    Har nya böcker på gång. Kommer in med några signerade.
    Kramisar från Kim

    SvaraRadera
  3. Hej! Här är länken, http://annasadlib.blogspot.com/2010/02/goafton.html

    Vi ses kanske i helgen
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!