Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 2 augusti 2012

Mysrys, en spännande novellsamling av Kim M Kimselius

Nu är min TJUGOTREDJE bok klar och går iväg till tryckeriet imorgon. Känns helt otroligt att jag har har gett ut FYRA böcker i år. På måndag ska jag vara med i radio kl 09.00 och prata om det. En förläggare sa att jag borde stå i Guiness rekordbok, eftersom jag gett ut så många böcker på så kort tid...

Här är baksidestexten till Mysrys:
Kryp ned under filten och följ med på en spännande resa genom Kim M. Kimselius noveller. Här möter du både glädje, sorg och berättelser om andar. En bok som både är mysig och ryslig att läsa! Den här boken lämnar inte någon oberörd.


Många läsare har fascinerats av Kim M. Kimselius historiska äventyrsböcker. I denna novellsamling kommer du Kim närmare än du har gjort i någon annan av hennes böcker.
"Känner du mig?" börjar Kim med att fråga. Efter att du har läst denna novellsamling lovar jag dig att du har lärt känna både  författaren, hennes flödande berättarglädje och sprudlande livsglädje.


"En bok som gjord för att avnjutas i soffan med en mysig filt, en varm kopp te och kanske någon att hålla i handen. Känn de kalla kårarna uppför ryggen och släck inte lampan ikväll." Lektör Ingela Svensson


"Vill bara säga, att jag alltså är imponerad av, inte bara dina berättelser som sådana, utan även av ditt mycket flödande och spänstiga språk!" Carsten Palmer Schale

En person tyckte att jag skulle skriva en "Må-bra-bok" för vuxna. Då svarade jag henne att jag precis hade gjort det, för jag tror att Mysrys kommer att få många människor att uppskatta det de har, istället för att jaga efter det de inte har.

Min man trodde att boken skulle bli på 100 sidor, men den blev till slut på 300 sidor... Tänk vad många noveller jag har skrivit under åren!

Ser verkligen fram emot att få höra vad mina läsare tycker om den här novellsamlingen.

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker) Läs mer om Mysrys.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!