Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 30 oktober 2012

Snudd på rekord vid signeringen hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund oktober 2012

I lördags var det dags för signering hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund och det blev snudd på rekordförsäljning.

Blir alltid lika glad när jag kommer till en butik för att signera och de har skyltat upp böckerna väl synliga i skyltfönstret. Det gör att fler vill köpa böckerna, eftersom de fångas av bokomslaget, kommer in, läser baksidestexten, pratar med mig, sedan går de iväg med en, eller flera böcker. Förhoppningsvis har jag då fått nya fans som återkommer nästa gång jag är och signerar i Lund.

Det var en jämn ström med besökare hela tiden. Tre timmar gick fort och jag kände inte alls för att gå hem när tiden var slut, eftersom jag hade haft mycket trevligt.

Ett tag var det så mycket folk att jag längtade till mina hjälpredare på bokmässan, eftersom jag kände att jag inte riktigt hann med. Men alla väntade tålmodigt på sin tur, tack och lov!

Eftersom jag inte hade någon som hjälpte till blev det inte heller så många foton tagna. Jag är tacksam för de här korten.

Det kom en man, såg på mina böcker, bläddrade i dem och sade sedan: "De här skulle jag kunna köpa till mig själv, varenda en!" Nu gjorde han inte det, men han gick därifrån med en rejäl hög.

Det kom även några facebookvänner på besök, alltid lika roligt att träffa dem på riktigt!

Som tack för signeringen fick jag ännu en julkalender till min samling. Du vet väl att Gleerups är störst på julkalendrar och dessutom har fantastiskt vackra motiv. Jag öppnar aldrig mina kalendrar utan låter de som inte är allra "juligast" hänga framme hela året. De med julmotiv plockar jag fram varje jul. Livsfarligt när barn kommer på besök för de vill gärna "hjälpa till" genom att öppna alla luckorna. Men se det vill inte jag!

Jag kommer tillbaka till Akademibokhandeln Gleerups igen före jul. Kanske slår jag rekordet då, jag var bra nära den här gången!

Här ser du några fler signeringar där du har möjlighet att träffa mig och få böckerna signerade.

24 november 12.00-14.00 signerar jag mina böcker hos Lundins Bokhandel i Karlshamn

1 december 12.00-14.00 signerar jag mina böcker hos Bokia i Halmstad.

2 december 15.00-18.00 signerar jag mina böcker hos Billingska bokhandeln i Höör under Julskyltningssöndagen. Ett mycket trevligt arrangemang.

8 december 12.00-15.00 signerar jag mina böcker hos Bokia/Killbergs i Helsingborg

13 december signerar jag mina böcker hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund

14 december signerar jag mina böcker hos Killbergs/Bokia i Jägersro/Malmö

15 december 11.00-15.00 signerar jag mina böcker hos Killbergs/Bokia i Burlöv Center, Arlöv/Malmö

16 december 12.00-14.30 signerar jag mina böcker hos Killbergs/Bokia i Center Syd Löddeköpinge

21 december 13.00-15.00 signerar jag mina böcker hos Bokia i Karlskrona. OBS! Detta är sista signeringen för i år, missa inte chansen!

Hoppas vi ses!

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Snapphaneresan.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!