Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 31 oktober 2012

Vinnare av Kim M Kimselius böcker i månadstävlingen Oktober månad

Ännu en månad har sprungit ifrån oss i rasande fart och nu är det återigen dags att dra vinnare av Kim M Kimselius böcker i månadstävlingen. Om du ännu inte har deltagit tycker jag det är dags att ta chansen att vinna någon av de nyutgivna böckerna. En ny tävling börjar imorgon.

Så här skriver månadsvinnaren om Svarta Döden:
 "Den första boken som jag läste av dig var Svarta Döden, det var också den första riktiga boken som jag läste. Jag tyckte att det var väldigt bra beskrivningar i den, för jag kommer ihåg hur jag kunde se vad som hände i boken framför mig. 

Efter att jag hade läst den så ville jag läsa fler av dina böcker. Nu har jag läst: Tillbaka till Pompeji, Jag är ingen häxa, Faraos förbannelse, Den gömda inkastaden, Svarta döden, Halva Kinesiska Draken (mycket intressant), Den där Dagen och sist Att skriva med glädje. Jag har också fler som jag inte har hunnit läsa. 
  
Jag fick din bok "Att skriva med glädje" i födelsedagspresent. Jag ville genast börja läsa den, och det gjorde jag. Redan dagen efteråt hade jag kommit till sidan 90. Jag läste den snabbt för att den var väldigt välskriven och den inspirerade mig. Jag kommer nu att börja skriva något själv, och nu vet jag hur jag ska förbereda mig och göra när jag är färdig."

Tack Ethan Ericson för alla dina fina ord om mina böcker. En signerad bok kommer på posten som tack för dina omdömen.

Här kan du läsa mer om Svarta Döden, Tillbaka till Pompeji, Jag är ingen häxa, Faraos förbannelse, Den gömda Inkastaden, Kinesiska Draken, Den där dagen och Att skriva med glädje, som Ethan talar om.

Imorgon startar nästa månadstävlingen som gäller hela november månad. Det enda du behöver göra är att skriva och berätta vad du tycker om någon av mina böcker. Ser fram emot din recension. Lycka till!

Kramisar Kim     
 




Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Att skriva med glädje.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!