Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 5 november 2012

"Bra tips och intressant att läsa" Bokugglan om Att skriva med glädje av Kim M. Kimselius

Har varit mycket nyfiken på responsen av min bok Att skriva med glädje och nu börjar omdömena strömma in. "Bra tips och intressant att läsa" skriver Bokugglan om min, Kim M Kimselius, bok Att skriva med glädje. Jättekul. Nedan kan du läsa lite mer av recensionen:

 Att skriva med glädje

av Kim M. Kimselius.


Förlag: Roslagstext (Tack för boken!)
Sidor: 300 sidor
Ålder: Går att läsa från ungefär 12 år men funkar lika bra som vuxen.

Handling: Kim har skrivit 23 böcker (jag läste Den där dagen för ett tag sen) och i den här boken delar hon med sig av skrivtips om allt från slutet, till titel. Hon berättar också hur allt går till när man har ett eget förlag. Jag tycker att boken både kan hjälpa ungdomar och vuxna.

Omdöme: Bra tips och intressant att läsa om Kims väg och hur allt går till. Jag tycker den är lättläst trots att den är på 300 sidor, för det är lättläst text och luftigt. Det står att man kan hoppa runt i texten och att man inte behöver läsa den från början till slutet, men jag gjorde det så vissa tips skrevs flera gånger men annars vara tipsen unika.

Betyg:




Nu väntar jag på fler omdömen om mina böcker. Skriv till mig och berätta vad du tycker om någon av de böcker du har läst, då har du chans att vara med i tävlingen om att vinna en signerad, valfri bok, se nedan.

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Den där dagen.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!