Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 6 december 2012

"Borde användas i undervisningen i högstadiet" skriver Böckerx3 om Den där dagen av Kim M Kimselius

Det här är en otroligt fin recension av den bästa bok jag någonsin har skrivit: Den där dagen! Det är bokbloggen Böckerx3 som har recenserat boken. Här kan du ta del av recensionen.

Angelica är en helt vanlig, glad och utåtriktad tjej. Hon har många kompisar och är väldigt kär i sin pojkvän. Det enda molnet på hennes himmel är att Angelica och hennes kille måste tillbringa sommarlovet isär. Angelica ska åka iväg på ett fotbollsläger, något hon ser mycket fram emot. Dock händer något fruktansvärt under lägret, något som vänder hela hennes liv upp och ner och får henne att må fruktansvärt dåligt. Hon kan inte sluta tänka på det, men hon vågar heller inte berätta om det för någon. Allra minst sin älskade pojkvän.

Detta är en hemsk bok, men ack så viktig, och den borde användas i undervisningen i högstadiet (om den inte redan gör det). 


Den tar upp ett mycket allvarligt ämne och riktar sig till ungdomar från 13 år och uppåt. Språket är väldigt enkelt och lämpar sig därför till killar och tjejer i yngre tonåren. 

Boken illustrerar hur viktigt det är att våga berätta och att våga be om hjälp när någon har gjort en illa. Att man, trots att det känns så, inte är ensam.

Om du vill läsa boken finns den att få tag på
här och här. Författarinnans hemsida hittar du här.

 
Boken är utgiven av Roslagstext, som endast ger ut Kimselius böcker. Deras hemsida hittar du
här.


Nå, vad tyckte du, lät den spännande? Den här boken skrev jag för 30 år sedan och den har legat i min byrålåda alltsedan dess. Här kan du läsa fler recensioner av boken Den där dagen.

Varje gång någon skriver något fint om mina böcker blir jag otroligt glad! Tack för den här fina recensionen!

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Mysrys.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!