Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 28 juni 2013

Heja Kim hoppas du inte tar illa upp att jag skriver om dig så här!

En kommentar på Facebook, som länkade till mitt namn, ledde mig till ett blogginlägg om mig som person. Är van vid att folk skriver om mina böcker och kommenterar dem. Däremot är jag inte van vid att kommenteras själv. Blogginlägget rörde mig till tårar och fick mig att känna tacksamhet och ödmjukhet. Kan inte låta bli att dela med mig till er, mina kära bloggläsare.

Det är Margareta Börjesson med bloggen Beskrivarblogg som har skrivit inlägget. Nedan kan du läsa hela blogginlägget:

”Skriv ändå”, skrev jag som kommentar på FB till en skrivande kvinna som just nu inte var inspirerad. Varför är det så lätt att ge goda råd och så svårt att följa de egna råden? (Retorisk fråga.)

Gräsmattan är full med kajor som tydligen hittar något matnyttigt i gräset efter regnet. Jag har hittat till Pinterest via Facebook, och där skulle jag kunna försvinna känns det som. Mängder med bilder och inspiration, uppmaningar att skapa sin egen ”pinboard” och ”pin it” och jag begriper knappt vad jag gör. Men jag gottar mig åt alla fantastiska bilder på vackra röriga gamla otroliga kläder, typsnitt, och vad det nu mera var jag valde att följa. Jisses.

Kim M Kimselius är där också, förstås – det var hon som lotsade mig dit, ovetandes. Men hon noterade genast att jag var där och nu följer hon mig. Och jag henne. Hon är otroligt proffsig i sitt marknadsförande av sig och sina böcker, jobbar och står i på ett sätt som verkligen imponerar på mig. Dessutom skriver hon flera böcker varje år. Och har massor på lager i huvudet. Jag är avundsjuk, men på ett snällt sätt. Hur kan hon, hur orkar hon? En förklaring är säkert att hon tycker det är roligt och att det är det här som är hennes liv – men hur kan någon annan lära sig av hennes exempel?

Jag måste erkänna att jag inte visste något om henne innan jag fann henne på 1av3.se och Facebook för ett par år sedan. Och att jag först tyckte att hon var lite väl exhibitionistisk och fanns med överallt. Jag snörpte lite på näsan och satte den i vädret.  Idag är jag som sagt djupt imponerad av hur professionellt hon bearbetar sin marknad, samtidigt som hon producerar nya böcker som efter vad jag förstår säljer bra. På eget förlag. Och jobbar med alla sociala media, säkert med sådana som jag ännu inte vet finns!

Heja Kim, hoppas att du inte tar illa upp att jag skriver om dig så här!

Så, skriv ändå var det visst som var ingången till detta. Kim gör det hela tiden, du och jag kan göra detsamma – och någonstans i de ord vi klämmer ur oss kanske det finns något som är värt att använda i den bok vi alla skriver. Annars kan vi drunkna i alla bilder på Pinterest.

Mitt svar på det här inlägget blev:
Oj! Tack så väldigt, väldigt mycket Margareta. Sitter med tårar i ögonen efter att ha läst ditt inlägg, blir rörd över alla dina fina ord! Ja, jag älskar att skriva, att inspirera och hjälpa andra att nå dit jag är idag. Att kunna uppfylla sin dröm om att bli författare, oavsett ålder, kunskap etc.
Jag är van vid att folk recenserar mina böcker, men aldrig tidigare har ett blogginlägg ägnats åt mig. Det känns stort! Tack ännu en gång!
Lycka till med ditt förlag och dina böcker. Du vet var jag finns om du behöver tips och råd!
Kram Kim <3 alt=":-)" class="wp-smiley" img="" src="http://s0.wp.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif?m=1129645325g">


Det här med Pinterest som Margareta pratar om beror på att jag skrev på Facebook att jag nu fanns på Pinterest.

Tack snälla, rara Margareta för alla dina fina ord. Blir mycket tacksam och rörd över dem!

Här hittar du några av alla de ställen du kan hitta mig:

Här lämnar Kim skrivtips
och svarar på frågor om skrivandet

Läs SMAKPROV ur Kims böcker

Bli vän med Kim på Facebook

Kimselius böcker: Fanklubb på Facebook

Följ Kim på Twitter

Följ Kim på Boktipset

Här hittar du Kim på Pinterest

Här hittar du Kimselius böcker på Goodreads

Bli vän med Kim på Google+

Ställ frågor till Kim på Unga Fakta

Här kan du skriva och berätta vad du tycker om Kim M. Kimselius böcker


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!