Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 13 september 2013

Orsaken att Kim M Kimselius skrev sin första bok är rörande...

Författaren Eva Ullerud har skrivit ett blogginlägg om mig och mitt författarskap. Tycker att det är så fint skrivet att jag vill dela med mig av det till dig! Varsågod!

Orsaken att Kim M Kimselius skrev sin första bok är rörande
En av kollegorna inom Egenutgivarna som har nått långt är Kim M Kimselius. Kim skriver spännande böcker för ungdomar och debuterade med ”Tillbaka till Pompeji” 1997.

Så här är den beskriven: År 79 e.Kr. förintades staden Pompeji av ett vulkanutbrott, när Vesuvius vaknade till liv. Pompeji förstördes och många av stadens invånare och djur dog. I Tillbaka till Pompeji får du följa det dagliga livet i staden fram till vulkanutbrottet. En otroligt spännande bok som du inte kan lägga ifrån dig!

Kim M Kimselius hund från Pompeji
Kim M Kimselius hund från Pompeji

Orsaken att Kim M Kimselius skrev sin första bok är rörande; hon såg gipsavgjutningen av en hund som dog vid Pompejis utbrott och insåg att enda sättet att rädda den var att gå tillbaka i tiden. Det enda sättet att gå tillbaka i tiden var givetvis att skriva om vad som hände. Så det gjorde hon och mycket bra gick det; 11.000 sålda böcker redan första veckan.

Kim älskar förstås hundar och har, tillsammans med sin man, hundarna Pluto och Tickie.
Vad M står för? Ja, säg det. Kim M Kimselius tänker i vart fall inte säga det, någonting måste man ju få behålla för sig själv. Så det får stå för Mystisk, Mångkunnig och Magisk.


Det var Eva Ulleruds blogginlägg. Tack så mycket Eva!

Eva Ullerud har bland annat skrivit böckerna Bä, bä svarta får, Vitt och kallt sa Bonnie katt och På blodröda tuvor. Ruskigt spännande titel på sistnämnda bok, eller hur? Här kan du läsa mer om Eva Ulleruds böcker.


Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!