Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 23 april 2014

Spännande artikel om Snapphanar i Öresunds magazine

I december, när jag var nere i min skrivarlya och reste runt i Skåne och signerade, fick jag ett  mejl från en journalist, Anna Palmehag, för Öresund Magazine. Hon ville intervjua mig inför en artikel om snapphanar som skulle vara i tidningen.

Alltsedan dess har jag väntat. Igår kom tidningen. Maken som inte hade en aning om att jag var med i tidningen, blev mycket förvånad när han såg mitt namn och kom för att berätta att jag och mina snapphaneböcker, Snapphanar och Snapphaneresan, var nämnd i tidningen.

"Äntligen! Som jag har väntat!" var min kommentar och något förvånad såg han på mig. "Visste du om det?" sa han. Då förstod jag att jag helt hade glömt av att berätta om detta för honom. "Jag som hade tänkt slänga tidningen", sa han sedan. Hmmm...

Det var så mycket som hände när jag var i Skåne, flera intervjuer, massor av signeringar, hamnade mitt i en rykande storm med orkanvindar på 41 sekundmeter i byarna. En stor björk föll över parkeringen och nuddade min bil, som jag hade flyttat ut från parkeringen, efter en känsla att jag nog borde flytta bilen. Inte så konstigt att jag då glömde bort att nämna den här intervjun.

Det är ett fyrsidigt uppslag i tidningen, Anna Palmehagen har intervjuat flera personer, och mitt namn nämns på flera ställen i artikeln. En mycket bra artikel om Snapphanar. Har du möjlighet att komma över ett exemplar kan jag varmt rekommendera dig att läsa artikeln.










Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 27 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Oj, det var lång väntetid. Inte undra på att det fallit i glömska. Kul att den kom till slut i alla fall och att du är nöjd med resultatet.

    SvaraRadera
  2. Hej Vardagsfundror
    "Den som väntar på något gott..." ;-)
    Ja, jag är mycket nöjd med hela artikeln.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!