Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 24 juli 2014

"Du skriver på ett sätt som väcker nyfikenhet!" Att skriva med glädje av Kim M Kimselius

 "Du skriver på ett sätt som väcker nyfikenhet!"

Blir så glad för alla mejl där ni berättar vad ni tycker om mina böcker. Den här gången är det Emmelie Hardenborg som vann boken Att skriva med glädje, när jag lottade ut en födelsedagsbok. Så här skriver Emmelie:
"I morse på väg till jobbet läste jag första kapitlet i din bok som jag vann och redan efter några sidor var jag fast! Dels är jag intresserad av allt som har med skrivande att göra så älskar att läsa din resa till att bli uttagen, men dels skriver du på ett sätt som väcker nyfikenhet. Nu vill jag bara hem så att jag kan skriva vidare på mina egna berättelser, samtidigt som jag bara vill läsa vidare!"

Tack för de fina orden Emmelie! 
Utdrag ur Att skriva med glädje:

Älska orden lika mycket som jag gör!

Det här är ingen självbiografi, eller övningsbok i skrivandet. Den här boken handlar om kärleken till orden, något jag kallar Sagans kraft och Ordens makt.

Här vill jag visa dig hur lätt det är att skriva, om du gör det på rätt sätt. Med dina ord kan du förändra en hel värld, du kan skänka glädje och inspiration, få läsarna att gråta och förflytta dem i tid och rum. Du kommer att bli en riktig trollkarl när du behärskar Sagans kraft och Ordens makt.

I den här boken tar jag dig med från början till slut. Jag berättar om min väg till författarskapet, och jag delar med mig av allt det jag lärt mig sedan jag debuterade som författare 1997.

Min förhoppning är att du, efter att ha läst den här boken, ska älska orden lika mycket som jag gör.

Slå dig ned i lugn och ro och låt mig genom ordens magi förflytta dig in i bokens värld.

Kramisar från Kim M Kimselius

 
Här kan du se några av bokens 63 kapitel:
Tips för dig som drömmer om att bli författare
Skriv en bok
Kött på benet
Gestaltning
Hitta ditt författarspråk
Första meningen
Motivation och disciplin
Korrekturläsning
Skrivkramp
Tid att skriva
Bygg upp din berättelse
Bokens namn
Spökskrivare
Hur långt ska ett kapitel vara
Antal manusblad
Dags att skicka till förlag
Bokomslag från idé till färdigt omslag
Föreläsningar
Ge ut på eget förlag

Kim M Kimselius Författarblogg berättar jag idag om hur en bra dag slutar med hundbett.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!