Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 29 juli 2014

"Ruskigt spännande bok" Den gömda Inkastaden av Kim M Kimselius

 "Ruskigt spännande bok igen som kastar en rakt in i händelsernas centrum direkt."

Cecilia Grip har läst Den gömda Inkastaden och recenserat boken i några blogginlägg. Här kommer en sammanställning av hennes kommentarer.

"Ruskigt spännande bok igen som kastar en rakt in i händelsernas centrum direkt."

Då har jag läst ut denna mycket spännande och lärorika bok. Man glömmer ju så mycket historia och sådant när man inte pluggar.

I den här delen som är del 4 i Kims serie om Ramona och Theo så får vännerna möta Inkaindianerna. Theo bemöts i början av en del otursgrejor som jag inte kommer avslöja här givetvis. Ramonas känslor för Theo lyser igenom hela boken.

Denna är helt okej i mina ögon. Spänning från början till slut. Enkelt språk men man känner sig ändå som att man är på plats. Man följer helt enkelt med Theo och Ramona på deras tidsresa! Dock i tanken.


Theo är en otursfågel och Ramona är från en början lite rädd. Den här berättelsen är spännande från början till slut. Man får följa med bakåt i tiden till Inkastaden Machu Picchu. 

Jag gillar Kims härliga skrivstil hon har. Enkelt på ett sätt men får en ändå att känna sig mitt i händelsernas centrum! 


5 av 5 gripar

Från bokens baksida:
Det som börjar såsom en vanlig turisresa till den mytomspunna ruinstaden Machu Picchu, förvandlades i en handvändning till en kamp på liv och död för Theo och Ramona, när de av ödets nyck förflyttas tillbaka i tiden, till 1500-talet. Den tid då det starka Inkariket är i upplösning på grund av att conquistadorerna invaderat landet och dödar inkafolket på jakt efter gyllene skatter.

Av Inkahövdingen Inka Manco får Theo och Ramona ett, i deras ögon, omöjligt uppdrag. De inser snart att de har många fiender. Oräkneliga krafter är delaktiga i de händelser som kastar dem mellan hopp och förtvivlan. Ska de någonsin kunna ta sig levande tillbaka till sin egen tid?

Stort tack till författaren Kim M Kimselius för böckerna och en offentlig ursäkt att det har tagit så lång tid för mig att läsa.

Tack själv Cecilia för den fina recensionen. Härligt att läsa alla blogginläggen om boken.

Dagens blogginlägg på Kim M Kimselius Författarblogg berättar om ett besök på Hasslö.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!